Iranian Agriculture News Agency

تدوین طرح مبارزه با آفت زنگ زرشک در خراسان‌جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: طرحی برای مقابله با آفت زنگ جارویی زرشک توسط کارشناسان سازمان تهیه و در سفر سال 96 معاون حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی به استان بررسی و به مدیرت بحران کشور ارسال شده است، اما تاکنون اعتباری برای اجرایی شدن این طرح اختصاص داده نشده چراکه اعتبارات مدیرت بحران نیز اهم و فی‌الاهم است.

تدوین طرح مبارزه با آفت زنگ زرشک در خراسان‌جنوبی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی در مورد میزان استفاده از سموم برای مبارزه با آفات، بیان کرد: اگر کشاورزان برای مقابله با آفات به برنامه‌های جهاد کشاورزی و همکاران ما در کلینیک‌ها توجه داشته باشند حداقل استفاده از سموم، مورد نیاز خواهد بود.

وی عنوان کرد: خراسان‌جنوبی جزو استان‌های سفید از نظر استفاده از سموم است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که 55 درصد هزینه مبارزه با آفات بر عهده دولت و 45 درصد بر عهده کشاورز است، گفت: مسئولیت بررسی سلامت محصول و کنترل میزان استفاده از سموم بر عهده وزارت بهداشت است.

وی به احتمال پیدا شدن ملخ صحرایی در مهر و آبان در استان خراسان‌جنوبی اشاره کرد و افزود: با توجه به این‌که ملخ های صحرایی به سمت کشورهای هندوستان و پاکستان رفتند احتمال بازگشت آنها در مهر و آبان به استان وجود دارد.

قوسی از آمادگی جهاد کشاورزی برای مقابله با ملخ صحرایی خبر داد و خاطرنشان کرد: برای مبازره با ملخ صحرایی نیاز به عزم همگانی داریم و منتظر اعتبارات خوب از سوی معاونت حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی هستیم.

وی عنوان کرد: باید در بحث حفظ نباتات و مبارزه با آفات قوانین تشویقی برای کشاورزانی که در مورد مبارزه با آفات همکاری دارند و قوانین تنبیهی برای افرادی که همکارنی دارند در نظر گرفته شود تا شاهد کاهش وجود آفات و بیماری‌ها باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید