Iranian Agriculture News Agency

کشاورزی، موثرترین بخش برای جهش تولید خراسان جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: بخش کشاورزی و دامپروری به لحاظ جایگاه آن در اقتصاد، نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال و جهش تولید و توسعه استان ایفا می‌کند.

کشاورزی، موثرترین بخش برای جهش تولید خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی اظهار کرد: بخش کشاورزی و دامپروری به لحاظ جایگاه آن در اقتصاد، نقش بسیار مهمی در جهش تولید و توسعه اقصادی استان ایفا می‌کند، بنابراین یکی از دستگاه‌هایی که تاثیر به سزایی در برآورده ساختن شعار سال ایفا می‌کند، جهاد کشاورزی است. 

وی رکن اصلی و اساسی در هر جامعه را نیروی انسانی دانست و بیان کرد: تمام امورات باید در راستای نیاز بهره‌برداران صورت پذیرد و با برنامه‌ریزی بهتر نیازهای جامعه هدف و بهره‌برداران برطرف شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی توسعه گلخانه‌ها، آموزش و ترویج بهره‌برداران و کارشناسان، اجرای برنامه‌های اصلاح نژاد دام، تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی و استفاده از بذور اصلاح شده را از مهم‌ترین برنامه‌ها در سال جدید برای جهش تولید عنوان کرد.

قوسی در خصوص استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان خاطرنشان کرد: استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان از قیبل تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، صندوق زنان، نظام صنفی، نظام مهندسی و همکاری متقابل سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه و بانک کشاورزی می‌تواند باعث افزایش بیش از پیش تولید در بخش کشاورزی و جهش تولید در خراسان جنوبی شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید