Iranian Agriculture News Agency

صدور مجوز پرورش ماهی تیلاپیا در استان خراسان جنوبی برای اولین بار

رئیس سازمان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تاکید بر توسعه پرورش آبزیان و شیلات در استان، گفت: خراسان جنوبی در حال حاضر دارای حدود ۷۶۰ باب استخر دو منظوره است، که از این ۷۶۰ استخر حدود یکهزار و ۱۰۰ تن ماهی تولید می شود.

صدور مجوز پرورش ماهی تیلاپیا در استان خراسان جنوبی برای اولین بار

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی،  غلامرضا قوسی در گفتگو با نشریه  دامدار با بیان اینکه در حال حاضر 850هزارقطعه بچه ماهی در استان تولید می‌شود، افزود: برنامه ای که برای توسعه شیلات برای استان در افق 5 ساله داریم، افزایش این میزان تولید به چندین برابر مدنظر است.

 وی به بازدید از مرکز تکثیر بچه ماهی استان یزد و استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار داشت: امسال ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از استان سیستان به استان وارد و بین پرورش‌دهندگان توزیع گردید.

 وی ادامه داد: تفاهم نامه ای با استان یزد منعقد گردید که توافق شد در فروردین ماه سال 99، تعداد ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی تیلاپیا از بافق یزد بصورت رایگان دریافت و بین پرورش دهندگان استان ما توزیع شود.

قوسی به تنظیم و انعقاد تفاهم نامه با شیلات سیستان اشاره کرد و بیان کرد: مقرر گردیده که برای سال آینده حدود یک میلیون بچه ماهی به قیمت دولتی دریافت و در استان بین پرورش دهندگان توزیع گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تشریح کرد: استان خراسان جنوبی یکی از 4 استان پایلوت در زمینه پرورش ماهی تیلاپیا می باشد که برای اولین بار مجوز دریافت کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید