Iranian Agriculture News Agency

تولید بالغ‌بر 30 هزار تن تخم مرغ در استان

امروز دوشنبه(۱۷ مهر) رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به مناسبت روز جهانی تخم‌مرغ گفت: این استان دارای 84 واحد مرغداری تخم‌گذار دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت حدود چهار میلیون قطعه است که سالانه بیش از 30 هزار تن تخم‌مرغ تولید می‌کند.

تولید بالغ‌بر 30 هزار تن تخم مرغ در استان

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، مهدی جعفری بابیان اینکه بیش از 20 هزار تن از تولید تخم‌مرغ استان مازاد بر مصرف است، ادامه داد: این میزان تولید مازاد به سایر استان‌های هم‌جوار ارسال و در برخی مواقع به کشورهای هم‌جوار صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تخم‌مرغ یکی از ارزان‌ترین و کامل‌ترین غذاهای پروتئینی است که می‌تواند تأثیر به سزایی در رفع سوءتغذیه موجود در جامعه ویژه در گروه‌های نوزادان، کودکان، زنان بارده و شیرده داشته باشد.

وی بابیان اینکه ایران به‌عنوان دهمین کشور تولیدکننده تخم‌مرغ در جهان شناخته می‌شود، گفت: در هشت سال گذشته سرانه مصرف تخم‌مرغ در ایران از ۱۶۰ عدد به 216 عدد رسیده، ولی این مقدار هنوز کافی نیست.

جعفری با اشاره به گرانی تخم‌مرغ در ماه‌های اخیر ادامه داد: اگرچه تخم‌مرغ بر اساس تورم و گران شدن مواد اولیه مصرفی طی ماه‌های گذشته گران شده، ولی قیمت واقعی این محصول نه‌تنها گران نیست بلکه در مقایسه با ساده‌ترین مواد غذایی موجود در سبد غذایی مردم از قیمت پایین‌تری برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال جاری برای ترویج فرهنگ مصرف تخم‌مرغ گفت: شعار امسال روز جهانی تخم‌مرغ «مصرف تخم‌مرغ برای زندگی بهتر» است که امید است با اجرای برنامه‌های مدون این شعار محقق شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید