Iranian Agriculture News Agency

همراهی دستگاه قضا برای رفع موانع تولید کشاورزی

رئیس سازمان صبح امروز دوشنبه (۹ مرداد) در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان که با حضور رئیس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در محل سالن جلسات شهدای کشاورز سازمان برگزار شد، گفت: عزم دولت و همراهی دستگاه قضا به‌منظور رفع موانع تولید کشاورزی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت و توسعه کشاورزی استان به شمار می‌رود.

همراهی دستگاه قضا برای رفع موانع تولید کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، مهدی جعفری بیان کرد: جلوگیری از خرد شدن اراضی، اجرای دقیق قوانین در شرکت‌های سهامی زراعی که با هدف یکپارچه‌سازی اراضی و افزایش بهره‌وری شکل گرفته، همکاری لازم در خصوص قاچاق محصولات کشاورزی و همراهی بیشتر در جهت حل مشکلات بخش کشاورزی از مهم‌ترین خواسته‌های حوزه کشاورزی استان به شمار می‌رود.

وی ضمن تشکر از حضور مسئولین ارشد قضایی استان در شورای مدیران سازمان جهادکشاورزی، توجه ویژه دستگاه قضا نسبت به رفع مشکلات بخش کشاورزی را موضوعی بسیار مهم برشمرد و افزود: همراهی حوزه قضایی با امور اراضی کشاورزی و مباحث زمین و در صورت صلاح‌دید حضور مسئولان مرتبط در نشست‌های قضایی، به‌عنوان عامل مهم بازدارنده در این امر به شمار می‌رود.

رئیس کل دادگستری استان نیز در این جلسه گفت: خدمت در جهادکشاورزی از مهم‌ترین و مقدس‌ترین اموری است که جزو خدمات جامعه اسلامی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موحدی‌نیا افزود: منشا خدمات جهادکشاورزی بسیار گسترده است و همه افراد جامعه از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت اشراف به مسائل حوزه کشاورزی به‌منظور رفع مشکلات تولیدی کشاورزی بیان کرد: باید به‌منظور آشنایی بیشتر و به روز کردن چالش‌های حوزه کشاورزی، ارتباط میان سازمان جهادکشاورزی و دستگاه قضایی در استان و شهرستان‌ها بیش از گذشته انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع خرد شدن اراضی باید اقدامات جدی در جهت صدور اسناد کشاورزی انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به ضرورت حمایت از کار کارشناسی در شعب دادگاه‌های استان گفت: در این راستا اقدامات مناسبی در جهت استفاده از تمام ظرفیت‌های کارشناسی استان، سامانه‌های مرتبط تهیه و به زودی نتایج اثربخش آن اعلام خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موحدی‌نیا خاطرنشان کرد: حمایت عالمانه و دقیق از تولید می‌تواند کمک شایان توجهی به امر تولید کند و با کمک دادستانی استان اقدامات جدی در این حوزه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی سنددار شدن اراضی را خدمت بزرگی به جایگاه تولیدات کشاورزی استان دانست و افزود: حفظ امنیت تولید جامعه در گرو حفظ جایگاه روستا است و همه ارکان جامعه باید برای تقویت و حفظ آن تلاش کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید