Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

آماده سازی اراضی خراسان جنوبی برای کشت بهاره

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان از آماده سازی حدود ۲۰ هزار و ۸۴۰ هکتار از اراضی خراسان جنوبی برای کشت زراعی بهاره خبر داد و گفت: کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی کشت بهاره را انجام دهند.

آماده سازی اراضی خراسان جنوبی برای کشت بهاره

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، محمدرضا اکبری با بیان اینکه در این فصل کشت گیاهان کم آب بر و مقاوم به شرایط اقلیمی استان پیش بینی می‌شود، افزود: با توجه به اینکه کشاورزان استان دامدار نیز هستند و با فقر مراتع به دلیل خشکسالی‌های سال‌های اخیر مواجه هستیم توصیه می‌شود کشاورزان نسبت به کشت محصولات علوفه‌ای اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: انواع محصولات کشت بهاره در خراسان جنوبی شامل سورگوم علوفه ای، سورگوم دانه ای، چغندر علوفه ای، چغندر قند، ارزن، انواع سبزی و صیفی، ذرت و پنبه است.

وی بر استفاده از بذور سازگار و اصلاح شده دارای بازده و عملکرد بالاتر تأکید کرد و افزود: معرفی ارقام پربازده و اصلاح شده از مهمترین فاکتور‌های ارائه شده کارشناسان جهاد کشاورزی به کشاورزان است.

اکبری افزود: کشت چهار هزار و ۸۱۰ هکتار سبزی و صیفی، هزار هکتار ذرت، هزار و ۲۰۰ هکتار چغندر علوفه ای، ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار سورگوم علوفه ای، هزار و ۳۰۰ هکتار سورگوم دانه‌ای، دو هزار هکتار ارزن، ۵۰۰ هکتار چغندرقند و شش هزار و ۸۳۰ هکتار پنبه در استان برای کشت بهاره پیش بینی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید