Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی:

اسلام به مساله زکات توجه جدی دارد

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی گفت: در تمامی ادیان مساله زکات مورد توجه قرار دارد ولی در دین مبین اسلام به این مساله اهمیت بیشتری داده شده است.

اسلام به مساله زکات توجه جدی دارد

به گزارش ایانا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی در شورای زکات منطقه ای هرمزگان با تشکر از زحمات امام جمعه بندر عباس، کمیته امداد و بهزیستی و همه عزیزانی که در احیا این امر تلاش کردند، گفت: در تمامی ادیان مساله زکات مورد توجه قرار دارد ولی در دین مبین اسلام به این مساله اهمیت بیشتری داده شده است.

ریس شورای زکات کشور در این جلسه خواستار پیوستگی برگزاری جلسات منطقه ای در کشور شد و گفت: امید است با استفاده از ظرفیت برادران اهل سنت و برگزاری جلسات مشترک به توسعه و ترویج بیشتر این امر مقدس بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی با اشاره به ایه شریفه خُذْ مِنْ أَمْوالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَ تُزَکِّیهِمْ بِها وَ صَلِّ عَلَیْهِمْ إِنَّ صَلاتَکَ سَکَنٌ لَهُمْ وَ اللّهُ سَمیعٌ عَلیمٌ بیان کرد: موضوع و اهمیت زکات در منابع دینی هموزن توجه به نماز قرار دارد.

وی اظهار امیدواری کرد در سال جدید شاهد توجه بیشتر در زمینه زکات شویم و بتوانیم در بخش های فرهنگ سازی،  آموزش، جمع آوری ،نظارت و توزیع بتوانیم به نحو بهتری عمل کنیم.

لازم به ذکر است شورای زکات در سفر منطقه ای حجت الاسلام و المسلمین ربانی به استان هرمزگان روز شبنه 19 اسفند برگزار گردید.

 

 

منتشرکننده خبر: شیما علایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید