Iranian Agriculture News Agency

امام جمعه خوی: ۲۰ بهمن به عنوان روز ملی خوی در تقویم ثبت رسمی شود

امام جمعه خوی گفت: روز ۲۰ بهمن به علت شهادت تعدادی از شهروندان در ۲ سال ۱۳۵۷ در مقابله با رژیم پهلوی و همچنین شهادت در عملیات والفجر ۸ می تواند به عنوان روز ملی خوی در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

امام جمعه خوی: ۲۰ بهمن به عنوان روز ملی خوی در تقویم ثبت رسمی شود

به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حجت قاسم خانی روز جمعه در خطبه های نمازجمعه این هفته خوی افزود: شهادت هفت نفر در روز ۲۰ بهمن سال ۵۷ و ۴۶ نفر از رزمندگان اسلام مربوط به شهر خوی در ۲۰ بهمن سال ۶۴ می تواند دلیل خوبی برای گرامیداشت یاد و ثبت این شهدای گرانقدرخویی باشد.

وی اضافه کرد: از ۱۶ شهید انقلاب در این شهرستان، هفت شهید در ۲۰ بهمن سال ۱۳۵۷ به دست ماموران رژیم و چماقداران پهلوی به شهادت رسیده اند.

وی دلیل دیگر لزوم ثبت‌روز ۲۰ بهمن را به نام روز خوی در تقویم کشورمان، شهات ۴۶ شهید از فرماندهان و رزمندگان شهرستان خوی در ۲۰ بهمن سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر۸ و فتح فاو دانست و اظهار کرد: به تعبیری، در این روز شهرستان خوی ۵۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

امام جمعه خوی شهادت‌ اولین ‌روحانی شهید دوران انقلاب اسلامی در خوی را نیز یادآور شد و ادامه داد: شهید حسن خضرلو در ۲۹ مرداد ۵۷ به شهادت رسید و حتی سرنوشت جنازه مطهرشان هم معلوم نشد تا جلوداری و جانفشانی روحانیت در حرکت های عظیم همچنان در تاریخ تداوم یابد.

حجت الاسلام قاسم خانی با گرامیداشت روز ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی نور بر ظلمت گفت: در برهه ای که تاریخ مصرف دین را تمام شده می دیدند و می گفتند روزگار دین سر آمده و می خواستند به تدریج از اسلام چیزی باقی نماند، دیدند که دین یک ملت را به حرکت در آورد و دژ استکبار را منکوب کرد.

وی افزود: امروز نظام سلطه نه در برابر ایران بلکه در برابر یک گروه جهادی محاصره شده جوان به نام حماس با جمعیت محدود و امکانات و سلاح محدود عاجز مانده است که این بخشی از آثار انقلاب اسلامی ملت ایران است.

نماز جمعه این هفته خوی در مصلای امام خمینی (ره) این شهر پس از برپایی میز خدمت مدیران و مسوولان شهرستانی با حضور مردم ولایی و نمازگزاران برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید