Iranian Agriculture News Agency

مرحله دوم خدمت رسانی به عشایر آغاز شد

گروه جهادی حیدریون بسیج وزارت جهاد کشاورزی در دومین مرحله از رزمایش خدمت رسانی به فاصله کمتر از یک ماه بار دیگر وارد مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری شد.

مرحله دوم خدمت رسانی به عشایر آغاز شد
به گزارش ایانا به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، بسیج وزارت جهاد کشاورزی با مشارکت گروه جهادی شهدای مقاومت در پی سفر قبلی به منطقه و احداث ۳۵ کیلومتر راه عشایری با هدف کوتاه کردن مسیر ۳۰۰ کیلومتری، این بار کوله خدمت را برای رفع سایر مشکلات منطقه بست و به مقصد بازفت چهارمحال بختیاری راهی شد.
 
بر اساس این گزارش وزیر جهادکشاورزی دستور پیگیری و آماده‌سازی مقدمات و احصای مشکلات و نیز ارایه برنامه برای رفع آن را به مرکز بسیج وزارت جهادکشاورزی ابلاغ کرده است.
 
به گفته مسئولین بسیج وزارت جهاد کشاورزی رفع بزرگترین مشکل منطقه با ۲ هزار متر لوله‌گذاری با هدف آب‌رسانی برای مصارف کشاورزی و آشامیدن در این مرحله به پایان می‌رسد.
 
در این گزارش آمده است؛ توزیع ۳ تن کنستانتره دام و ۱۵۰ کیسه آرد میان خانواده‌های عشایری بخش بازفت، دهستان گاو شیر و سِجو انجام می‌شود، علاوه بر آن ۱۵۰ بسته معیشتی و ۳۰ بسته فرهنگی شامل لوازم التحریر به دانش‌آموزان عشایر منطقه اهدا می‌شود، ارسال یک کامیونت البسه برای مردم منطقه در نظر گرفته شده است. 
 
این گزارش می‌افزاید: اعزام تیم ۱۵ نفره پزشکی، دندان‌پزشکی و دامپزشکی و رسیدگی به امور درمانی در کنار ویزیت و معاینه مردم منطقه از دیگر خدمات در این مرحله از سفر است. همچنین یک عدد سرویس بهداشتی و حمام کانکسی برای یک خانوار با ۴ معلول خریداری شده و نصب می شود.
 
این گزارش حاکی است: بسیج وزارت جهاد کشاورزی با کلنگ‌زنی یک باب مدرسه با کمک بنیاد قلمچی و تعهد ارسال کتب آموزشی برای مناطق محروم عشایری برگی نو در دفتر خدمات‌رسانی خود خواهد گشود.
 
گفتنی‌ است؛ سازمان امور عشایر، شرکت غله، سازمان دامپزشکی کشور، جهادکشاورزی استان چهارمحال بختیاری، منابع طبیعی گروه جهادی بسیج وزارت جهاد کشاورزی را یاری می‌رسانند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید