Iranian Agriculture News Agency

منطقه ازاد کشاورزی جنوب کرمان را متحول می کند

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت با تصویب منطقه ازاد کشاورزی برای جنوب کرمان فقر و محرومیت در این منطقه از بین خواهد رفت و کشاورزی منطقه متحول خواهد شد.

منطقه ازاد کشاورزی جنوب کرمان را متحول می کند
به گزارش خبرنگار ایانا در جنوب کرمان دکتر برخوری رییس سازمان در نشست مشترک با نماینده منتخب مردم جیرفت و عنبراباد در مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه ضمن اشاره به ظرفیتهای کشاورزی منطقه به اهداف وبرنامه های کوتاه مدت ،میان مدت،و بلند مدت سازمان پرداخت و افزود در سال گذشته برای کشاورزی با برنامه ریزی هایی که در بخش صادرات انجام شد سال خوبی برای کشاورزان منطقه رقم خورد

اما امسال به دلیل اینکه تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت صمت داده شد و با ایجاد تعرفه صادرات بعضی از محصولات مثل پیاز ، باعث انباشته شدن محصول و در نتیجه افت قیمت شد  و از طرفی بیماری کرونا که طی آن تعطیلی دانشگاهها ،پادگانها،رستورانهاو ... را به همراه داشت موجب کاهش قیمت برخی از محصولات از جمله سیب زمینی و پیاز شد.

وی از منتخب مردم جیرفت و عنبراباد خواست تا از ابتدای حضور در مجلس پیگیر تصویب منطقه ازاد کشاورزی برا جنوب کرمان شود چرا که تنها راه محرومیت زدایی و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان است  و صادرات محصولات کشاورزی را رونق خواهد داد.

برخوری افزود: با توجه به  شرایط منطقه ازاد که تعرفه و مالیات برای صادرات محصول را شامل نمی شود صادرات بطور مستقیم از این منطقه به خارج از کشور با تقاضای بالایی صورت خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرداز دیگر برنامه های این سازمان راه اندازی مراکز لجستیک است که  از سال گذشته در این منطقه استارت زده شده  و بزودی راه اندازی می شود و بخشی از صادرات محصولات را انجام خواهند داد.

در ادامه اعظمی با اشاره به اینکه قبل از ورود به مجلس نشستهایی با وزیر جهاد کشاورزی و رایزنی با وزارت امورخارجه و ... در خصوص حل مشکل کشاورزان داشته است خاطر نشان کرد برنامه های کشاورزی را در اولویت کاری خود قرار خواهم داد  و به زودی کمیته کشاورزی منطقه با حضور نخبگان این بخش راه اندازی می شود.

وی بیان داشت: مجموعه جهاد کشاورزی جنوب کرمان در دولت تدبیر و امید کارنامه خوبی داشته است و رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مورد حمایت وی می باشد .

اعظمی به تعامل و اتحاد خود با نمایندگان استان خصوصا نماینده ۵ شهر جنوبی اشاره کرد و افزود ما به دنبال توسعه جنوب هستیم و خود را نماینده ۷ گنج می دانیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید