Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از ۱۲ میلیون نشاء انواع محصولات در گلخانه‌های جنوب کرمان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جنوب کرمان از تولید بیش از ۱۲ میلیون نشاء انواع فلفل و گوجه‌فرنگی در گلخانه‌های تولید نشاء جنوب کرمان خبر داد.

تولید بیش از ۱۲ میلیون نشاء انواع محصولات در گلخانه‌های جنوب کرمان

 پیمان نامور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایانا  بیان کرد: منطقه جنوب کرمان شامل هشت شهرستان جیرفت، عنبر آباد، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج، فاریاب، منوجان و جازموریان با سطح زیر کشت دو هزار و ۷۸۰ هکتار گلخانه و تولید بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای مانند خیار، گوجه‌فرنگی، بادمجان، انواع فلفل و توت‌فرنگی رتبه دوم سطح و تولید محصولات جالیزی گلخانه‌ای در کل کشور را دارا است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت تولید نشاء در حال حاضر تعداد ۱۰ واحد گلخانه‌ای به کار تولید نشاء انواع فلفل و گوجه‌فرنگی مشغول هستند.

 نامور افزود: تولید نشا از نیمه دوم مردادماه هر سال آغاز و بعد از رشد مناسب و آماده شدن برای کشت، به گلخانه‌های تولیدی منتقل می‌شوند.

وی افزود: کشت محصولات گلخانه‌ای معمولا از نیمه دوم شهریورماه با عملیات تهیه بستر کشت آغاز می‌شود و از مهم‌ترین مزایای کشت نشاء و نشاکاری می‌توان به کاهش مصرف آب و بذر، زودرسی محصول، امکان کنترل بهتر شرایط محیطی در مراحل مختلف تولید و همچنین امکان انتخاب گیاهان قوی و سالم جهت کاشت و کاهش هزینه‌های تولید اشاره کرد. 

وی خاطر نشان کرد: نشاء‌‌های تولیدی در این گلخانه‌ها به علت دور بودن از تنش محیطی، آفات و بیماری‌ها و تغذیه مناسب از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید