Iranian Agriculture News Agency

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی کشور:

لزوم پرورش دانشجوی مهارتی کشاورزی

متاسفانه دانشجوی کشاورزی تفاوت میان گندم و دیگر غلات را نمی‌داند

ایانا-جامعه و فرهنگ: رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی کشور با اشاره به تعدد فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی در کشور گفت که به‌رغم تمام توصیه‌ها و درخواست‌ها برای پرورش دانشجویان مهارتی اما این مهم هنوز محقق نشده است.

لزوم پرورش دانشجوی مهارتی کشاورزی

محمدحسین امید، روز چهارشنبه در آیین معارفه رئیس جدید دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری با تأکید بر اهمیت مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها، گفت: جای تأسف دارد که به‌طور مثال، دانشجوی کشاورزی بعد از پایان دوره تحصیل دانشگاهی تفاوت میان گندم و دیگر غلات را نمی‌داند.

وی برنامه و اولویت دولت در بخش دانشگاه‌ها را بر حول محور ارائه آموزش‌های مهارتی در دل آموزش‌های نظری دانست و افزود: با اتخاذ این رویه است که می‌توان شاهد پرورش و تربیت نیروهای دانشگاهی ماهر و آماده برای کار بود.

به گفته رئیس کمیسیون دائمی هیئت‌امنای دانشگاه‌های مازندران همچنین دولت به دنبال استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای شناسایی مشکلات در جامعه است تا از طریق این مجموعه و استفاده از پتانسیل آنها راه‌کارهایی برای رفع این مسائل ارائه شود.

امید، در خصوص نوع نگاه و نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها گفت: این وزارتخانه در این مهروموم‌ها سعی کرده است تا با در نظر گرفتن نگاه غالب افراد در خصوص انتخاب روسای دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری بکند. پس‌ازآن نیز با قبول شرایط مورد اجماع اکثر می‌بایست به انتخاب وزارتخانه تن داد و با نگاه و تفکر همدلی برای تعالی مجموعه‌های دانشگاه کار کرد.

به گفته رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از تضاد، تفرقه و چنددستگی ارتقای مجموعه‌های دانشگاهی میسر نمی‌شود و باید از این مسئله پرهیز کرد.

امید، رسیدن دانشگاه‌ها به جایگاه عالی از نظر رتبه‌بندی‌های وزارت علوم را منوط به رعایت همین مسائل دانست.

رئیس دانشگاه کاربردی کشور با اشاره به وجود اسناد بالادستی به‌عنوان چشم‌انداز برنامه‌ها و اهداف دانشگاه‌ها، گفت: خوشبختانه کشور از حیث دارا بودن اسناد بالادستی مشکلی ندارد و می‌توان عنوان کرد اسناد زیادی در این زمینه وجود دارد. اما در مرحله اجرای همین اسناد در کشور مشکل وجود دارد که به‌نوعی به مرحله عملیاتی نمی‌رسند.

در این مراسم از تلاش 52 ماهه محمدعلی بهمنیار ریاست قبلی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری قدردانی و اسدالله تیموری به این سمت منصوب شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید