Iranian Agriculture News Agency

هزارجریبی خبر داد:

تدوین بسته حمایتی پنبه برای سال آینده

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی از تدوین بسته حمایتی پنبه برای سال آینده توسط دولت خبر داد.

تدوین بسته حمایتی پنبه برای سال آینده

 ابراهیم هزارجریبی مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به سطح زیر کشت ۹۸ هزار هکتاری پنبه در سال جاری، گفت: وضعیت کشت پنبه مشابه سال گذشته است.

وی افزود: علیرغم میل کشاورزان برای کشت این محصول و پیش‌بینی رشد 20 درصدی تولید پنبه در سال جاری، به علت خشکسالی و کمبود آب، رشدی را در این حوزه شاهد نبوده‌ اما کاهش تولید را نیز تجربه نکرده‌ایم.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به آغاز کشت این محصول از شهریورماه در کشور، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود ۲۷۰ هزار تن وش پنبه از مزارع برداشت شود.

هزارجریبی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تدوین بسته حمایتی پنبه در سال جاری توسط دولت، گفت: در این بسته کشت قراردادی پنبه و حمایت‌های دولت و شرکت‌های خصوصی مشخص‌ خواهد شد.

وی ادامه داد: در طرح بسته حمایتی پنبه تسهیلات بانکی برای پنبه‌کاران نیز در نظر گرفته‌ می‌شود.

مجری طرح پنبه با اشاره به اینکه در سال جاری در 10 هزار هکتار از مزارع پنبه کشت قراردادی انجام‌شده است، یادآور شد: در سال‌های گذشته نیز کشت قراردادی بین کشاورزان و کارگاه‌های پنبه‌پاک‌کنی و کارخانجات نساجی منعقد می‌شده است.

وی درباره پرداخت تسهیلات به پنبه‌کاران نیز گفت: هرساله تسهیلات برای کاشت، داشت و برداشت به متقاضیان پرداخت می‌شود و علاوه بر این، یارانه‌های کود، سم و بذر نیز برای این محصول در نظر گرفته‌شده است.

 به گفته هزارجریبی، پرداخت تسهیلات ۱۵ درصدی مکانیزاسیون برای خرید ادوات این محصول نیز به درخواست متقاضیان پرداخت می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید