Iranian Agriculture News Agency

با پیش بینی زنجیره کامل انجام می شود؛

برنامه ریزی برای حمایت از سرمایه گذاران برای ایجاد واحد های بزرگ و تجاری گلخانه ای

مجری طرح توسعه گلخانه های کشور از برنامه ریزی برای حمایت و هدایت سرمایه گذاران و کارآفرینان به ایجاد واحد های بزرگ و تجاری گلخانه‌ای با پیش بینی زنجیره کامل خبر داد.

برنامه ریزی برای حمایت از سرمایه گذاران برای ایجاد واحد های بزرگ و تجاری گلخانه ای

داریوش سالم پور مجری طرح توسعه گلخانه های کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا با بیان اینکه بحث توسعه گلخانه ها با توجه به مصوبه برنامه اقتصاد مقاومتی و اولویت وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش بهره وری و ارتقاء کارایی مصرف آب و برنامه های اعلامی وزیر جهاد کشاوزی مورد توجه و حمایت است، گفت: استعدادیابی و برنامه ریزی برای توسعه گلخانه ها در مناطق مستعد و مناسب استان از نظر اقلیمی، وجود ظرفیت های نیروی انسانی، امکان تامین آب، امکان تامین زیرساخت های مهم از قبیل برق و گاز، دسترسی به جاده های اصلی، وجود واحدهای تکمیلی و هدف گذاری برای تامین نیاز داخلی یا صادرات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به لزوم هماهنگی و پیگیری برای بهره‌برداری کامل از ظرفیت های موجود در استان‌های مختلف با تکمیل واحد‌های گلخانه ای بزرگ و مجتمع های گلخانه‌ای، افزود: حمایت و هدایت سرمایه گذاران و کارآفرینان به ایجاد واحدهای بزرگ و تجاری گلخانه‌ای با پیش بینی زنجیره کامل نیز برنامه ریزی شده است.

به گفته مجری طرح توسعه گلخانه های کشور، اهتمام ویژه به تربیت نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز کشور بر اساس برنامه ابلاغی توسعه گلخانه ها با کمک و همکاری مراکز آموزشی دولتی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مراکز آموزش فنی و حرفه ای، دانشکده های کشاورزی استانی، ظرفیت بخش خصوصی و ستاد معاونت امور باغبانی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تشکیل و فعال کردن ستاد توسعه گلخانه ها در مرکز استان با ریاست معاون استاندار و دبیری رئیس سازمان جهاد کشاورزی و در شهرستان ها به ریاست فرماندار و دبیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باید عملیاتی شود، افزود: همچنین هماهنگی بیشتر و موثرتر با شرکت شهرک های کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان برای پیشبرد بهتر برنامه توسعه گلخانه ها دارای اهمیت است.

وی با اشاره به تعامل و هم فکری با تشکل‌ها به خصوص انجمن ملی گلخانه‌سازان کشور برای توسعه گلخانه‌ها در کشور، تصریح کرد: پیگیری توسعه سایبان‌های کشاورزی برای محصولات اقتصادی و دارای ارزش افزوده بالا در راستای افزایش کمیت و کیفیت محصول، جلوگیری از خسارت و کاهش مصرف  آب و ... نیز باید عملیاتی شود.

سالم‌پور در پایان با اشاره به تشکیل میز خدمت مشترک با بانک کشاورزی و بررسی و ارجاع پرونده های کامل متقاضیان استفاده از تسهیلات بانکی برای طرح های دارای توجیه فنی و اقتصادی و متقاضیان دارای اهلیت مالی، یادآور شد: تهیه و ارسال آمار دقیق از توسعه گلخانه ها به صورت ماهانه و با درج مختصات جغرافیایی نیز باید اجرایی شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید