Iranian Agriculture News Agency

جلیلی‌مقدم خبر داد:

ممنوعیت صادرات زودهنگام کیوی

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی از ممنوعیت صادرات زودهنگام کیوی «رقم هایوارد» خبر داد.

 ممنوعیت صادرات زودهنگام کیوی

زهرا جلیلی مقدم مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به ممنوعیت صادرات زودهنگام کیوی «رقم هایوارد»، گفت: این ممنوعیت به‌منظور تأکید بر پیشگیری از صادرات زودهنگام این محصول، رعایت حداقل میزان بریکس کیوی (6.2) در زمان صادرات اعمال شده و خوشبختانه رعایت این موضوع موجب افزایش صادرات کیوی در سال‌های اخیر شده است.

جلیلی‌مقدم افزود: کیوی ازجمله محصولات باغی است که بازارپسندی خوبی در بازارهای جهانی دارد به‌طوری‌که جزو اقلام صادراتی و ارزآور کشور محسوب می‌شود.

به گفته مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در برخی سال‌ها، عدم توجه به تأمین و ارائه محصول باکیفیت و صادرات کیوی به‌صورت نارس و قبل از رسیدن به بریکس (6.2)، باعث ایجاد مشکلات و خدشه‌دار شدن نام کیوی ایران در بازارهای جهانی شده است.

وی ادامه داد: به‌منظور حمایت از تولید و صادرات پایدار کیوی با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در این زمینه، ممنوعیت صادرات کیوی هرساله در بازه زمانی 15 تیرماه تا 15 مهرماه از سوی سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌تمامی گمرکات کشور جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید