Iranian Agriculture News Agency

تقوی پیش بینی کرد:

1 هزار هکتار کشت سبزی و صیفی امسال به گلخانه ها منتقل می شود

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی پیش‌بینی کرد در سال جاری بر اساس سطح ابلاغی انتقال کشت سبزی و صیفی در هزار هکتار به‌صورت کامل اجرایی شود.

1 هزار هکتار کشت سبزی و صیفی امسال به گلخانه ها منتقل می شود

غلامرضا تقوی مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به محیط های کنترل شده و گلخانه‌ای، گفت: ۸ استان اصفهان، تهران، جنوب کرمان، فارس، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و یزد به عنوان پایلوت در این طرح انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه مجموع سطح ابلاغی برای این استان‌ها در سال جاری یک هزار هکتار بوده است، گفت: بر این اساس سه برابر ظرفیت سطح ابلاغی برای اجرای طرح، شناسایی شده است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی افزود: ظرفیت سه برابری در استان اصفهان برابر با ۱۲۰ هکتار، تهران ۳۰۰ هکتار، در جنوب کرمان ۳۰۰ هکتار، خراسان رضوی ۵۰۰ هکتار، فارس 1000 هکتار، سیستان و بلوچستان 350 هکتار، هرمزگان 300 هکتار و یزد 150 هکتار  شناسایی شده است.

تقوی با تاکید بر اینکه شناسایی ظرفیت های یاد شده تا پایان نیمه اول سال جاری انجام گرفته است، گفت: از 3 هزار و 20 هکتار در نظر گرفته شده، یک هزار و ۲۴۰ هکتار واجد شرایط برای انتقال سبزی و صیفی از فضای باز به محیط های کنترل شده و گلخانه‌ای در این 8 استان بوده است.

وی افزود: بنا شده تا این اراضی برای دریافت پروانه بهره برداری و سایر امور به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مراجعه کنند.

تقوی در پایان بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بر اساس سطح ابلاغی انتقال کشت سبزی و صیفی در هزار هکتار به‌صورت کامل اجرایی شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال آتی نیز کلیه استان‌های کشور باید کشت سبزی و صیفی را از فضای باز به محیط‌های کنترل‌شده و گلخانه‌ای انتقال دهند؛ همچنین این موضوع در سایر استان‌ها نیز در حال اطلاع‌رسانی است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید