Iranian Agriculture News Agency

یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن افزایش تولید محصولات کشاورزی استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با بهره برداری از سد خداآفرین و عمارت، یک میلیون تن به محصولات تولیدی استان اردبیل افزوده و برای ۱۵ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن افزایش تولید محصولات کشاورزی استان اردبیل
به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، نوبخت اژدری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال(جهش تولید با مشارکت مردمی)، در سال جاری ۱۴۷ طرح تولیدی به بهره برداری خواهند رسید که در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.
 
وی افزود: بهره برداری از این طرح ها برای ۴۵۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۹۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد؛ همچنین ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن به توان تولیدی استان اردبیا افزوده خواهد شد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: یکی دیگر از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی، افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی استان است که تعداد ۲۹ طرح دارای شرایط فنی و کارشناسی لازم برای این امر مهم را دارا هستند که با اهتمام و بهره برداری، برای ۹۰ نفر اشتغال مستقیم و به میزان ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی استان افزوده می شود.
 
وی افزود: یکی دیگر از طرح های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی، توسعه کشت متراکم گلخانه ای در سطح ۴۱۲ هکتار است که امیدواریم با بهره برداری از این طرح به میزان ۵۶ هزار تن به توان تولید محصولات کشاورزی اضافه شده و برای یک هزار و ۳۷۰ نفر اشتغال زایی شود.
 
اژدری در ادامه خاطرنشان کرد: فعال سازی ۳۸ طرح نیمه تمام و غیر فعال را در دستور کار داریم که شامل توسعه زیرساخت های شهرک های کشاورزی، توسعه سطح زیر کشت متراکم گلخانه ای، جذب سرمایه گذار برای بخش کشاورزی توسط بخش خصوصی و همچنین ایجاد واحدهای گاوداری های شیری در سطح استان در راستای نیل به اهداف سازمان جهاد کشاورزی و شعار سال است.
 
وی افزود: راه اندازی و بهره برداری از پایاب سد خداآفرین و عمارت در سطح ۲۹ هزار هکتار از دیگر طرح های ما در استان اردبیل است که از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده و با بهره برداری از این سدها، یک میلیون تن به محصولات تولیدی استان اردبیل افزوده و برای ۱۵ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

 

 

منتشرکننده خبر: شیما علایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید