Iranian Agriculture News Agency

مشارکت ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها

معاون زراعت وزارت جهادکشاورزی طرح جهش تولید در دیمزار‌ها را نمونه بارز افزایش تولید با مشارکت مردم و کشاورزان عنوان کرد و بر استفاده از ظرفیت مردمی در افزایش تولید کشاورزی تاکید کرد..

مشارکت ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، علیرضا مهاجر گفت: ۷۰ درصد تولیدات کشاورزی مربوط به حوزه زراعت است و این معاونت در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نقش هدایت، برنامه‌ریزی و پشتیبانی را با سپردن کار به دست مردم ایفا می‌کند.

وی  اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها را مشارکت حداکثری مردم در امنیت غذایی کشور دانست و گفت: در این طرح با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بیشترین محصول اساسی از مزارع دیم کشور برداشت می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی افزود: در این طرح ۴۵۰ هزار کشاورز سراسر کشور با همکاری کارشناسان و فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی در سطح ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم، انواع محصولات اساسی مانند گندم، جو، دانه‌های روغنی،حبوبات و علوفه کشت می‌کنند.

مهاجر بار دیگر بر نقش بی‌بدیل مردم در انجام امور اشاره کرد و گفت: جهش در کشاورزی یعنی افزایش چشمگیر و این جز با حضور و مشارکت مردم فابل دست یافتن نیست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید