Iranian Agriculture News Agency

برداشت گندم در استان خوزستان با بکارگیری سه هزار دستگاه کمباین

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برداشت محصول گندم در استان با بکارگیری سه هزار دستگاه کمباین و افزایش ۱۱ هزار هکتاری کشت کلزا در این استان خبر داد.

برداشت گندم در استان خوزستان با بکارگیری سه هزار دستگاه کمباین

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مجید نبی‌پور گفت: استان خوزستان در سال گذشته در تولید گندم رتبه اول کشور را کسب کرده و در تولید کلزا نیز جزو رتبه های نخست کشور بوده است.

وی به برنامه‌ریزی انجام شده برای تولید مطلوب گندم اشاره کرد و گفت: ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی خوزستان به کشت گندم اختصاص یافته که از این میزان ۵۳۵ هزار هکتار به کشت گندم آبی و ۲۱۹ هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه برداشت گندم از ۲۰ فروردین ماه در برخی شهرستان‌های استان آغاز شده ادامه داد: با توجه به اینکه ۲۰ تا ۲۵ درجه تفاوت دما از شمال تا جنوب خوزستان وجود دارد زمان رسیدگی و برداشت نیز متفاوت است، جشن برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در جنوب استان و هندیجان برگزار شد و در مناطق شمالی مانند دزفول، اندیمشک، باغملک و دهدز نیز برداشت دیرتر انجام می‌شود.
 
وی همچنین به افزایش ۱۱ هزار هکتاری کشت کلزا در مزارع این استان نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال ۴۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به کشت این گیاه اختصاص یافته و در حال حاضر محصول در حال برداشت است.
 
نبی‌پور  با بیان اینکه ، ۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به کشت کلزای آبی و حدود ۶ هزار هکتار به کشت کلزای دیم اختصاص یافته است به آغاز برداشت این محصول در شهرستان شوش به عنوان قطب کلزای استان اشاره کرد و گفت: تا کنون محصول کلزای آبی از سطح حدود ۲ هزار و ۸۱۹ هکتار برداشت شده که معادل چهار هزار و ۵۰۰ تن محصول است.

 

منتشرکننده خبر: شیما علایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید