Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات:

نسخه گیاه‌پزشکی الکترونیکی به‌زودی صادر می‌شود

مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در حال حاضر صدور نسخه‌های گیاه پزشکی در کشور به صورت آزمایشی انجام می‌شود و به زودی رفع ایرادات به مرحله اجرا در سراسر کشور می‌رسد.

نسخه گیاه‌پزشکی الکترونیکی به‌زودی صادر می‌شود

اکبر آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: با همکاری مشترک سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صدور نسخه گیاهپزشکی از طریق سامانه فراهم شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این سامانه در چهار استان قزوین، اصفهان، فارس و مازندران به صورت پایلوت در مراحل آزمایشی است تا ایرادات احتمالی آن رفع شود.

مدیرکل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات تصریح کرد: به زودی با رفع اشکال و چالش‌ها، بهره برداری از سامانه به صورت کشوری انجام خواهد شد. بدین ترتیب فروش سموم دفع آفات در داروخانه های گیاهپزشکی طبق نسخه‌های صادره خواهد بود و این موضوع علاوه بر کنترل مطلوب عوامل خسارتزای گیاهی و جلوگیری از خسارت به محصول، در ارتقاء سلامت محصولات گیاهی نیز نقش دارد.

آهنگران ادامه داد: با توجه به اینکه تشخیص عامل خسارتزای گیاهی و تجویز آفتکش مناسب و موثر برای آن، نیاز به تخصص در این حوزه دارد، لذا صدور نسخه گیاهپزشکی صرفاً توسط دانش آموختگان گیاهپزشکی که البته دوره‌های آموزشی مربوطه را نیز تحت نظارت سازمان نظام مهندسی کشاورزی گذرانده باشند، مجاز خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید