Iranian Agriculture News Agency

رشد ۴ برابری پهپادهای کشاورزی/ ظرفیت سردخانه‌های کشاورزی در دولت سیزدهم ۳۰ درصد افزایش یافت

سخنگوی دولت از رشد ۴ برابری پهپادهای کشاورزی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: طی این مدت، ۱۰ دهکده‌ فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی ایجاد و شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی به ۵۰۰ شرکت افزایش یافته است.

رشد ۴ برابری پهپادهای کشاورزی/ ظرفیت سردخانه‌های کشاورزی در دولت سیزدهم ۳۰ درصد افزایش یافت
به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علی بهادری جهرمی در چهل و هشتمین نشست خبری، با بیان این که افزایش ۴ برابری تعداد پهپادهای کشاورزی در حال بهره‌برداری را طی فعالیت دولت سیزدهم شاهد بوده‌ایم، گفت: برای نخستین بار ایجاد دهکده‌های فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی در کشور کلید خورد که در این راستا، ۱۰ دهکده ایجاد و این اقدام موجب شده که ۷۸ درصد در حوزه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی رشد داشته باشیم.

وی از افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی خبر داد و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی از ۲۸۰ شرکت در ماه‌های اخیر به ۵۰۰ شرکت رسیده‌ است، همچنین تعداد هنرستان‌های کشاورزی که بتواند فارغ‌التحصیلان متخصص در بخش کشاورزی را پرورش دهد از ۱۶ به ۴۲ هنرستان رسیده است.

رشد ۳۱ درصدی تامین ماشین‌آلات کشاورزی

سخنگوی دولت، درباره اقدامات دولت در بکارگیری علم و فناوری نوین در حوزه کشاورزی، گفت: در بخش کشاورزی برنامه توسعه ماشینی‌سازی با اتکا به فعالیت‌های دانش‌بنیان کشور در دولت و در سند تحول و هم در سایر تصمیمات در دستور کار قرار دا‌شته است و هم‌اکنون شاهد رشد ۳۱ درصدی تامین ماشین‌آلات کشاورزی هستیم.

افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت سردخانه‌های کشاورزی در دولت سیزدهم

بهادری جهرمی در تشریح اقدامات حمایتی دولت از حوزه کشاورزی، گفت: سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی، ارتقای فناوری‌های کشاورزی و برنامه‌ریزی برای خرید تضمینی با نرخ‌های عادلانه از جمله اقدامات دولت در این حوزه است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت سردخانه‌های کشاورزی از حدود ۴ میلیون تن به حدود ۶ میلیون تن در طول فعالیت دولت سیزدهم، افزود: از سوی دیگر با اقداماتی از جمله اصلاح الگوی کشت، آموزش استفاده صحیح از سموم به کشاورزان و سرمایه‌گذاری در تولید سموم همچون فسفات، اقدامات خوبی انجام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید