Iranian Agriculture News Agency

نرخ خرید تضمینی گندم اعلام شد

نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۳-۱۴۰۲ پس از تصویب در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی از سوی وزیر جهادکشاورزی رسماً اعلام شد.

نرخ خرید تضمینی گندم اعلام شد

به گزارش ایانا به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت در نشست شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی با تشریح روند قانونی بررسی و تعیین قیمت محصولات راهبردی کشاورزی گفت: شورای قیمت‌گذاری با حضور همه اعضا و تبادل نظر در جلسات متعدد کارشناسی، قیمت خرید تضمینی گندم را برای سال زراعی ۳-۱۴۰۲ تعیین و مصوب کرد.

وزیر جهادکشاورزی با تصریح بر مصوبه شورا که نماینده کشاورزان هم از اعضای آن هستند، اعلام کرد: براساس خرد جمعی، کار کارشناسی و هماهنگی‌های صورت گرفته با دولت، نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی  ۳-۱۴۰۲ به مبلغ ۱۷۵ هزار ریال تصویب و اعلام می‌شود.

گفتنی است؛ هرساله بنابر قانون مجلس شورای اسلامی اختیار تعیین قیمت خرید محصولات اساسی کشاورزی به شورای قیمت‌گذاری، مرکب از ۱۱ عضو سپرده شده است؛ کشاورزان خبره، نماینده سازمان برنامه و بودجه، نماینده بانک مرکزی، نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت جهادکشاورزی از جمله اعضای این شورا هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید