Iranian Agriculture News Agency

ورود فناوری‌های نوین گیاهان دارویی به سامانه مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

مجری طرح گیاهان دارویی از ورود تجهیزات و فناوری‌های نوین در این حوزه به سامانه حمایتی مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی با هدف افزایش ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ارزش خبر داد.

ورود فناوری‌های نوین گیاهان دارویی به سامانه مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

به گزارش اینا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسین زینلی گفت: به منظور ارتقای سطح مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی، ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی، امسال کارگروهی با مشارکت استادان و صاحبنظران تشکیل شد و پس از برگزاری جلسات متعدد و اعلام فراخوان به سازندگان و تامین کنندگان ماشین‌آلات و تجهیزات تخصصی این بخش، فناوری‌های نوین وارد سامانه حمایتی مرکز مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی شد.

وی افزود: این فناوری‌های نوین مشمول بهره‌مندی از تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون و سایر تسهیلات می‌شوند.

زینلی تصریح کرد: کشاورزان و بهره‌مندان متقاضی در سراسر کشور به منظور استفاده از این فناوری‌های نوین می‌توانند به سامانه حمایتی مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی مراجعه و شرکت‌های مورد تایید را انتخاب کنند و دستگاه مورد نظر خود را سفارش دهند.

وی اظهار داشت: این تجهیزات و فناوری‌های نوین شامل دستگاه استحصال گلاب و عرقیات، دستگاه استحصال اسانس نوع دوم، ماشین برداشت موسیر، کالر سورتر بذر و گیاهان خشک یا دستگاه براساس پردازش تصویر می‌شود.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در مورد دستگاه استحصال اسانس نوع دوم اذعان داشت: این دستگاه برای نخستین بار در کشور ساخته شده و تاثیر بسزایی بر درآمد ارزی و صادرات فرآورده‌های گل محمدی دارد.

وی درباره دستگاه برداشت موسیر نیز گفت: با تامین این فناوری، نگرانی تولیدکنندگان این محصول در زمینه هزینه بسیار بالای برداشت محصول مرتفع می‌ِشود و به زودی شاهد افزایش سطح زیر کشت و تولید موسیر در کشور خواهیم بود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: با ورود تکنولوژی کالر سورتر بذر به مرحله پس از برداشت گیاهان دارویی، کیفیت محصولات به ویژه محصولات صادراتی به نحو چشمگیری ارتقا پیدا می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید