Iranian Agriculture News Agency

افتتاح دومین گلخانه شیشه‌ای شمال‌غرب کشور در زنجان

دومین گلخانه شیشه‌ای شمال‌غرب کشور با حضور رییس‌جمهور و وزیر جهادکشاورزی در استان زنجان افتتاح شد.

افتتاح دومین گلخانه شیشه‌ای شمال‌غرب کشور در زنجان

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، در جریان سفر هیأت دولت به استان زنجان، پروژه بزرگ گلخانه شیشه‌ای شهرستان هیدج در استان زنجان توسط ریاست جمهوری و وزیر جهادکشاورزی افتتاح شد.

این پروژه گلخانه‌ای دومین طرح بزرگ منطقه شمال‌غرب کشور در نوع خود محسوب می‌شود.

این گلخانه شیشه‌ای عظیم به عنوان یکی از جدیدترین پروژه‌‌های بخش کشاورزی و دومین گلخانه شیشه‌ای مدرن شمالغرب کشور برای تولید محصولات کشاورزی گلخانه‌ای با روش هیدروپونیک (کشت بدون خاک) در شهرستان هیدج استان زنجان در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار و با استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا به صورت سازه مدرن شیشه‌ای و با سیستم کشت هیدروپونیک، آغاز و ۳۰ هکتار آن به بهره‌برداری رسید.

با بهره‌برداری از این واحد تولیدی، اشتغالزایی برای بیش از ۵۰۰ نفر تامین و همچنین تولیدات این واحد تولیدی کلا صادرات‌محور بوده و تولید با الگوی کشت سفارشی برای صادرات به کشور روسیه انجام خواهد شد که سالانه در این طرح ۱۵ هزار تن انواع فلفل دلمه‌ای و گوجه‌فرنگی گیلاسی و توت فرنگی تولید می‌شو‌د.

این پروژه با اعتبار 20 هزار میلیارد ریال که 16 هزار میلیارد ریال آن آورده شخصی و چهار هزار میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید