Iranian Agriculture News Agency

وزارت جهاد کشاورزی از سرمایه گذاری در تولید گلخانه‌ای حمایت می‌کند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی مسیر سرمایه گذاری در زمینه گلخانه را برای علاقمندان به این حوزه هموار کرده است و از توسعه کشت گلخانه‌ای حمایت همه‌جانبه می‌کند.

وزارت جهاد کشاورزی از سرمایه گذاری در تولید گلخانه‌ای حمایت می‌کند

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی که امروز در جریان سفر استانی ریاست جمهوری به استان کردستان وارد سنندج شده است، در حاشیه بازدید از مجتمع گلخانه ای قباسرخ شهرستان بیجار، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی توجه ویژه به سرمایه گذاری در صنعت تولید محصولات گلخانه ای است. 

وی افزود: طبق بازدیدهای انجام شده از گلخانه های کشور، نهضت بزرگی در این زمینه شکل گرفته است، محصولات این گلخانه‌ها عموما صادراتی است و بخشی هم محصولات خارج از فصل است که به بازارهای داخلی راه می یابد.

نیکبخت تصریح کرد: گلخانه ها می توانند قیمت سبزی و صیفی را در بازار متعادل کنند. وزارت جهاد کشاورزی مسیر سرمایه گذاری در زمینه گلخانه را برای علاقمندان به این حوزه هموار کرده است.

وی تاکید کرد:  هیچ ممنوعیت و محدودیتی در صادرات محصولات کشاورزی به ویژه محصولات گلخانه ای نداریم.

نیکبخت با بیان اینکه؛ مسیر صادرات محصولات کشاورزی ایرانی باید باز باشد، تصریح کرد: تجار ما باید بتوانند در بازارهای کشورهای همسایه سهیم شوند و تولیدات ایرانی را با قیمت مناسب بفروشند و با ایجاد اشتغال، افزایش تولید، ارزآوری؛ تولید ثروت کنند.

وی ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مسئله معیشت و سفره مردم اولویت اول کشور است لذا باید همه دستگاه ها به تولید کشاورزی به عنوان اولویت اول نگاه کنند و ما به دنبال رفع محدودیت منابع برای افزایش منابع تولید در بودجه ۱۴۰۳ هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با پرداخت مطالبات گندمکاران گفت: در بودجه امسال، ۷۰ هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی دولت برای خرید تضمینی گندم و ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی شرکت بازرگانی دولتی برای این امر اختصاص یافته بود که در مجموع ،حدود ۱۰۵میلیارد تومان برای خرید ۸ میلیون تن گندم در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به تغییر میزان خرید گندم افزود: شرایط مناسب در سال زراعی، باعث خرید مازاد گندم و افزایش آن به ۱۰ میلیون و ۳۴۵ هزار تن شد که مبلغی در حدود ۱۵۶ همت پول نیاز داشت، که با پیگیری های ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی و مجلس شورای اسلامی قانون قبلی اصلاح و مبلغ مازاد بر بودجه پرداخت شد که کردستان جزو آخرین استان هایی بود که برداشت گندم را به پایان رساند و تاخیر در پرداخت کمتری داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید