Iranian Agriculture News Agency

تامین حدود ۹۰ درصد کودهای کشاورزی از منابع داخلی

مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی از تامین حدود ۹۰ درصد کودهای کشاورزی از منابع داخلی خبر داد و گفت: در برنامه ابلاغی تامین و توزیع کودهای کشاورزی ۲.۹ میلیون تن کود شامل ۲.۱ میلیون تن کود اوره، ۵۵۰ هزار تن کودهای فسفات و ۲۵۰ هزار تن کودهای پتاس اعلام شده است که بخش عمده آن (نزدیک به ۹۰ درصد) از محل منابع داخلی تامین خواهد شد.

تامین حدود ۹۰ درصد کودهای کشاورزی از منابع داخلی

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، حمید رسولی در گردهمایی آموزشی سراسری مدیران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در مشهد مقدس، به ارائه گزارش جامع و علمی در زمینه وضعیت جهانی و ملی تامین و توزیع کودهای کشاورزی اساسی اوره، فسفات و پتاس پرداخت.

وی به ابلاغ برنامه شرکت خدمات حمایتی به مدیران اشاره و از مدیران درخواست کرد تا همچون نیمه اول سال با توجه دقیق به برنامه‌های شرکت در موضوعات مختلف، تامین و توزیع کود، طرح خودکفایی، سامانه‌ها، مالی، کنترل کیفی و آموزشی و ... نقش مدیریتی خود را در دستیابی به اهداف تعیین شده به خوبی ایفا کنند.

رسولی خاطرنشان کرد: در برنامه ابلاغی تامین و توزیع کودهای کشاورزی ۲.۹ میلیون تن کود شامل ۲.۱ میلیون تن کود اوره، ۵۵۰ هزار تن کودهای فسفات و ۲۵۰ هزار تن کودهای پتاس اعلام شده است که بخش عمده آن (نزدیک به ۹۰ درصد) از محل منابع داخلی تامین خواهد شد.

وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت ۳۰ پروژه برنامه‌ریزی شده برای خودکفایی کشور در زمینه تولید کودهای کشاورزی، وضعیت روند اجرایی این پروژه‌ها را مطلوب خواند و افزود: انتظار می‌رود با نهایی شدن این پروژه‌ها و تولید کودهای فسفات و پتاس در کشور طی سه سال آینده، علاوه بر تامین کامل نیاز کشور در این زمینه، امکان صادرات مازاد نیاز داخلی این نوع کودها نیز فراهم شود.

همایش سراسری آموزشی مدیران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با حضور معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی و رئیس سازمان جهاد کاشورزی استان خراسان رضوی، در مشهد مقدس برگزار شد، در این مراسم، برنامه آموزشی فشرده ای در موضوعات مختلف بازرگانی، فنی و کنترل کیفی کودهای کشاورزی و سموم دفع آفات نباتی، مالی و اداری، برگزاری مناقصه و مزایده، حراست، حسابرسی و بازرسی، روابط عمومی و پایش و کنترل توزیع کودهای کشاورزی و سایر موضوعات ارائه و مورد توجه مدیران ستادی و استانی شرکت قرار گرفت.

در پایان این مراسم، مدیران برتر استانی در سال ۱۴۰۱ معرفی و تقدیر شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید