Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت چین سوم برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران

رئیس سازمان چای کشور از آغاز برداشت چین سوم برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران خبرداد.

آغاز برداشت چین سوم برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان چای، حبیب جهانساز با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه تا امروز بیش از 98هزارتن برگ سبز چای به ارزش 1270 میلیارد تومان از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شد، افزود: از این مقدار 56934 تن (58درصد) درجه یک و 41193تن(42درصد) درجه دو است.

وی افزود: این عدد در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است و از این مقدار برگ سبز خریداری شده 22079 تن چای خشک نیز استحصال شد.

رئیس سازمان چای گفت: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی برداشت چین سوم برگ سبز چای نیز آغاز شده و کارخانه‌های چای‌سازی آماده تولید چای خشک در این چین هستند.

وی یادآور شد: از چایکاران زحمتکش می‌خواهیم با برداشت صحیح برگ سبز چای در تولید چای با کیفیت به مدیران واحدهای تولیدی کمک کنند.

عدم بازگشایی انبارهای چای سنواتی تا تعیین و تکلیف چای تولیدی امسال

رئیس سازمان چای یادآور شد: امسال با توجه به عملیات به‌زراعی و احیاء مجدد باغات رها شده و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به چای‌کاران و کارخانه‌ها توانستیم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش محصول داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به شعار سال و رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان چای کشور، درب انبارهای چای سنواتی بازگشایی نخواهد شد تا تولیدکنندگان بتوانند با آرامش خاطر به کار خود ادامه دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید