Iranian Agriculture News Agency

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی خبرداد:

خودکفایی در تامین کود ازته

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی با بیان اینکه در حال حاضر با پنج کشور قرارداد تامین کود داریم، گفت: خوشبختانه ما در کودهای ازته که 70 درصد برنامه را شامل می‌شود کاملا خودکفا هستیم و تولید داخل در مزارع استفاده می‌شود.

خودکفایی در تامین کود ازته

حمید رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در خصوص وضعیت واردات کودهای شیمیایی به کشور بیان کرد: بخش اعظم نیاز کشور به کود از محل تولید داخل تامین می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز حدود 90 درصد از نیاز کشور را از محل تولیدات داخل تامین و صرفا 10 درصد برنامه ابلاغی از محل واردات انجام شد.

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی با اشاره به وضعیت تامین کود در سال جاری گفت: با توجه به تمهیدات انجام شده تصور می‌شود حداکثر 10 درصد از نیاز کودی کشور از محل واردات تامین شود.

رسولی اضافه کرد: در حال حاضر نیز مناقصات لازم برای واردات انجام شده است. قراردادها منعقد شده است و بخشی از کودهایی که نیاز داریم، وارد کشور شده است. مابقی نیز به زودی به ایران وارد می‌شود. در این راستا موضوعات تامین مالی و منابع ارزی با کمک سازمان برنامه و بانک مرکزی پیگیری می‌شود تا با رفع موانع در 6 ماهه نخست سال کل نیاز وارداتی کشور تامین شود.

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی ادامه داد: کودهای وارداتی در گروه کودهای فسفاته  پتاسه است. خوشبختانه ما در کودهای ازته که 70 درصد برنامه را شامل می‌شود کاملا خودکفا هستیم و این کود در داخل تولید داخل می‌شود. در حدود 30 درصد که شامل کودهای فسفاته و پتاسه است، بخشی از طریق تولید داخل تامین می‌شود و بخشی از آن وارداتی است.

رسولی بیان کرد: کشور برای واردات کود منابع متعددی دارد و محدودیتی از این نظر وجود ندارد. برای تامین و تدارک کود مشکل و چالشی وجود ندارد و در حال حاضر با پنج کشور قرارداد تامین کود داریم و از منابع و کشورهای مختلف کود مورد نیاز کشور تامین می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید