Iranian Agriculture News Agency

پیام موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به مناسبت روز خبرنگار

خبرنگار، یک محقق است/ به همراه پادکست صوتی

خبرنگار حرفه ای و اخلاق محور مانند یک محقق، به دنبال کشف حقایق است

امروزه رسانه ها جزئی از زندگی مردم شده اند و به طریقی افکار و جهان بینی آنها را هدایت می کنند. اما در این میان، گوهری که به نگین رسانه ارزش می بخشد و برند آن را در تصویر ذهنی مخاطبان، جلا می دهد، کسی نیست جز خبرنگار. خبرنگاران را می توان به نوعی محققان عرصه های اطلاع رسانی دانست. آنها برای درک یک موضوع، با انجام مصاحبه های مختلف از کارشناسان گرفته تا مسئولان ارشد یک سازمان یا یک وزارتخانه، مردم را در جریان امور قرار می‌دهند و ....

خبرنگار، یک محقق است/ به همراه پادکست صوتی
 
 
به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور امروز 17 اَمرداد 99  اقدام به صدور پیامی مکتوب و در عین حال ارائه پادکست صوتی در این خصوص کرد.
 
«امروزه رسانه ها جزئی از زندگی مردم شده اند و به طریقی افکار و جهان بینی آنها را هدایت می کنند. اما در این میان، گوهری که به نگین رسانه ارزش می بخشد و برند آن را در تصویر ذهنی مخاطبان، جلا می دهد، کسی نیست جز خبرنگار.
خبرنگاران را می توان به نوعی محققان عرصه های اطلاع رسانی دانست. آنها برای درک یک موضوع، با انجام مصاحبه های مختلف از کارشناسان گرفته تا مسئولان ارشد یک سازمان یا یک وزارتخانه، مردم را در جریان امور قرار می‌دهند و در راستای تنویر افکار عمومی تلاش می‌کنند. حساسیت نظری آنها نسبت به مسائل گوناگون، مبنایی برای شفاف سازی و آگاهی بخشی به آحاد مردم است. یک خبرنگار حرفه ای و اخلاق محور مانند یک محقق، به دنبال کشف حقایق است و کشفیات خود را بی کم و کاست و با کمترین جهت گیری، از طریق کانال رسانه، در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
در این راستا موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور نیز خبرنگاران را به عنوان محققانی می شناسد که می توانند وقایع عرصه تحقیقات شیلات و آبزیان را به گوش مخاطبان برسانند. حفظ تعامل گسترده و صمیمانه با خبرنگاران، سرلوحه فعالیت های مسئولان این موسسه و به ویژه بخش روابط عمومی آن قرار دارد. بدون شک در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، همکاری خبرنگاران با موسسات و سازمان های دولتی و خصوصی، الزامی است. چراکه انتشار اطلاعات صحیح و بدون هیچ مغالطه ای، قضاوت های مردمی را مطابق با آنچه که در واقعیت وجود دارد، خواهد ساخت و این نتیجه شفاف سازی و همکاری با خبرنگاران است.
خبرنگاران می توانند تصویر کشاورزی را در اذهان عموم جامعه، از پیرمردی فرتوت و کم سواد به جوانی شاداب و برخوردار از آخرین علوم مربوطه، تغییر دهند. وقتی حوزه عمومی نسبت به حقیقت امروز کشاورزی کشور آگاه باشد، جایگاه واقعی بهره برداران را ارج می نهد و در مقابل تخریب منابع طبیعی می ایستد. این موضوع به ویژه در ارتباط با بخش شیلات و آبزیان، اهمیت دوچندانی پیدا می کند. زیرا معرفی مزایای مصرف انواع آبزیان و نقش آن در سلامتی افراد، به بهترین شکل از طریق رسانه ها صورت خواهد گرفت. در نتیجه جامعه آگاه از این نقش، در جهت اصلاح الگوی تغذیه ای خود می کوشد و در نهایت نسل به نسل، جامعه ای سالم تر خواهیم داشت. این رویداد از یک طرف، سرمایه گذاری در راستای ارتقای سلامت جامعه و کاهش هزینه های درمانی در آینده است و از طرفی دیگر، رونق تولید در واحدهای آبزی پروری و بهبود معیشت صیادان را به همراه دارد. این چرخه، بدون حضور پررنگ خبرنگاران و پژوهش های آنها در عرصه اطلاع رسانی، معیوب و ناقص خواهد ماند. بنابراین تاثیرگذاری محققان عرصه خبر را به هیچ عنوان نمی توان نادیده انگاشت.
به همین مناسبت، موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، روز خبرنگار را به آنهایی که قلم در دست گرفته اند تا با تحقیق و پژوهش، افراد جامعه را از اخبار و رویدادهای واقعی آگاه کنند و از این طریق در راستای آبادانی میهن خویش بکوشند، تبریک گفته و از خداوند متعال، توفیق روزافزون را برای آنها مسئلت دارد.


پادکست صوتی به مناسبت روز خبرنگار- لینک اصلی در اینجا

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید