رضایی تأکید کرد:
لزوم فرهنگسازی برای افزایش مصرف سرانه تخممرغ در کشور
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حالی که در رسانهها برای محصول مضری مانند روغن وارداتی تبلیغ میشود، برای محصولاتی مانند شیر و تخم مرغ این تبلیغات انجام نمیشود و باید در این راستا عزم جدی صورت گیرد.
به گزارش خبرنگار ایانا، مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم رونمایی از سند برنامه ملی ارتقاء کیفیت بهداشتی و تضمین سلامت تخم مرغ که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، اظهار کرد: نحوه بسته بندی با فرهنگ عامه مصرفکنندگان ارتباط دارد و در تدوین این سند باید تمام ارکانی که مرتبط با موضوع هستند، مشارکت می کنند.
وی افزود: در خصوص تخم مرغ، باید تولید کنندگان آن در تمام رده های زنجیره اعم از شرکت های بسته بندی، پخش و بازارهای مصرف از اقدامات انجام شده مطلع شوند تا درک کاملی از نحوه بسته بندی وجود داشته باشد.
رضایی تاکید کرد: اقدامات مرتبط با فرهنگ عامه دقیق، ظریف و سخت است و به راحتی انجام نخواهد شد، بنابراین تدوین این سند قدم اول محسوب میشود.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: سندهای بسیاری امضا و رونمایی شده که یا پیادهسازی نشده و یا مورد اقبال قرار نگرفته است به همین دلیل خواهشمندیم به این رونمایی ها اکتفا نکرده و لازم است کارهای اجرایی با جدیت بیشتر پیگیری شود.
رضایی با اشاره به این که تخم مرغ غذای سودمندی است، تصریح کرد: با وجود تمام این خواص، سرانه مصرف هنوز به حد انتظار نرسیده که دلیل آن عدم فرهنگسازی درست است.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه روغن وارداتی هر روز در رسانه ها تبلیغ می شود، اذعان کرد: این روغن در حالی در رسانهها تبلیغ می شود که برای سلامتی مردم مضر است اما در خصوص شیر و تخممرغ چنین تبلیغاتی نداریم که به خاطر ضعف اجرایی و عدم توجه اتحادیه ها و بخش های تولیدی است و باید در این راستا عزم جدی صورت گیرد.
دیدگاه تان را بنویسید