Iranian Agriculture News Agency

رضایی تاکید کرد:

تاثیر مشارکت تشکل‌ها و تعاونی های تولیدی در پیشرفت اجرای طرح‌های بخش کشاورزی

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت تعامل تشکل‌ها و تعاونی های تولیدی کشاورزی با بخش دولتی تاکید کرد و رقابت و مشارکت آنان را در پیشرفت اجرای طرح‌های بخش کشاورزی موثر دانست.

تاثیر مشارکت تشکل‌ها و تعاونی های تولیدی در پیشرفت اجرای طرح‌های بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران اظهار کرد: تشکل ها باید در کارها و امور مرتبط با بخش کشاورزی ورود پیدا کنند و باید با بخش دولتی تعامل داشته باشند.

وی افزود: اتحادیه ها و تشکل ها باید مطالبه گر باشند تا مشکلاتشان به گوش مسئولان برسد.

رضایی تأکید کرد: اتحادیه های اقتصادی و کشاورزی فعالانه در تولید درگیر شوند و شفاف‌سازی را مد نظر قرار دهند چراکه همه ما از شفاف‌سازی نفع می‌بریم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با آزادسازی توزیع سبوس گفت: سبوس متعلق به خوراک دام است و سهمیه بندی نباید در کار باشد، امیدواریم آزادسازی در رابطه با خوراک دام اتفاق بیفتد.

وی افزود: باید رقابت در تشکل‌ها وجود داشته باشد تا رشد و پیشرفت اتفاق بیفتد.

رضایی در رابطه با هویت گذاری دام و نقش اتحادیه‌ها در انجام این کار گفت: در خصوص هویت گذاری ما باید از تمام ظرفیت ها استفاده می کردیم و بسیار کار پیچیده‌ای بود، به همین دلیل از اتحادیه ها هم برای انجام این کار کمک گرفتیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با واگذاری ایستگاه‌های تحقیقاتی به بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: ایستگاه های تحقیقاتی را به بخش خصوصی و تشکل‌ها واگذار خواهیم کرد اما به شرط آن که از زمان واگذاری به بعد به درستی از آن استفاده کرده و آن را نابود نکنند.

رضایی در رابطه با سامانه سماصط تصریح کرد: سامانه سماصط در اکثر برنامه‌ریزی‌های ما در رابطه با طیور موثر است و تمام مشخصات تعاونی های مرتبط با تولید و تغذیه طیور در آن ثبت می شود.

وی افزود: باید در رابطه با سامانه سماصط، اتحادیه ها جدیت بیشتری داشته باشند و تمام اعضا را در این سامانه ثبت نام کنند، همچنین تشکل ها باید در جلسات مشورتی ما در وزارت جهاد کشاورزی حضور فعال داشته باشند.

رضایی در رابطه با واردات نهاده‌های دامی در سال جدید گفت: امروز برای اختصاص ارز سال بعد جلسه ای با معاون اول رئیس جمهور داریم تا برای نهاده های دامی و کشاورزی ارز ۴۲۰۰ تومانی کماکان برقرار باشد.

وی افزود: منابع ارزی کشور محدود شده و دولت باید تنش های قیمتی را مدیریت کند.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: ما مقابل اتحادیه ها نیستیم و از همه حمایت می کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید