Iranian Agriculture News Agency

سروی در گفتگو با ایانا اعلام کرد:

دستیابی به 12 واریته جدید تخم نوغان با کیفیت و راندمان بالا

برگزاری اولین روز ملی ابریشم در استان گیلان

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: با کمک مرکز تحقیقات ابریشم و دانشگاه گیلان به 12 واریته جدید تخم نوغان با کیفیت و راندمان بالا دست پیدا کردیم.

دستیابی به 12 واریته جدید تخم نوغان با کیفیت و راندمان بالا

عدیل سروی رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با تعامل مرکز نوغانداری و مرکز تحقیقات ابریشم کشور اظهار کرد: ما دو همکاری مشترک را با مرکز تحقیقات ابریشم داشتیم که یکی از آنها در زمینه مقایسه عملکرد تخم نوغان‌های وارداتی با تخم نوغان‌های داخلی بود.

وی افزود: همچنین با کمک مرکز تحقیقات ابریشم و دانشگاه گیلان به 12 واریته جدید تخم نوغان با کیفیت و راندمان بالا دست پیدا کردیم.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور اذعان کرد: ما دو طرح را به صورت تحقیقاتی با گروه پژوهشی نوغان دانشگاه گیلان و در شهرستان لاهیجان به صورت پایلوت در سطح نوغانداران اجرا کردیم که در این طرح 580 جعبه کرم ابریشم با 20 واریته با کیفیت پرورش دادیم.

وی افزود: یک طرح مشابه را هم با همکاری دانشگاه تربت حیدریه خراسان و مرکز نوغانداری این استان انجام دادیم که آن هم مقایسه عملکرد تخم نوغان‌های داخلی و خارجی بود.

سروی با اشاره به برگزاری روز ملی ابریشم تصریح کرد: امسال با مشارکت موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی و مرکز توسعه نوغانداری، اولین روز ملی ابریشم را در استان گیلان برگزار کردیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید