Iranian Agriculture News Agency

پیروزبخت اعلام کرد:

چهار مولفه استاندارد برای یکپارچه‌سازی غذایی کشور

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: در سازمان ملی استاندارد به دنبال یکپارچگی غذایی هستیم که برای آن در دنیا سه مولفه و در ایران چهار مولفه مطرح است، ایمنی، کیفیت و اصالت غذا و در ایران به حلیت غذا هم پرداخته می شود.

چهار مولفه استاندارد برای یکپارچه‌سازی غذایی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد در همایش بزرگداشت روز ملی دامپزشکی اظهار کرد: علم دامپزشکی از دیرباز در کشورهای مختلف به ویژه در کشور ما به آن پرداخته شده و از قدیمی‌ترین علوم در کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر مفاهیم مختلفی از جمله امنیت غذایی، اصالت غذایی و کیفیت غذایی مطرح شده و ما باید به سمتی برویم که با همکاری با هم مشکلات را از سر راه برداریم.

رئیس سازمان ملی استاندارد اذعان کرد: در سازمان ملی استاندارد به دنبال یکپارچگی غذایی هستیم که برای آن در دنیا سه مولفه و در ایران چهار مولفه مطرح است، ایمنی، کیفیت و اصالت غذا و در ایران به حلیت غذا هم پرداخته می شود.

وی افزود: اصالت غذا یکی از گزینه هایی است که سازمان ملی استاندارد، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی باید به آن بپردازند.

پیروزبخت با اشاره به همکاری‌های سازمان دامپزشکی در فعالیت‌های استانداردسازی با سازمان  ملی استاندارد گفت: پیش نویس استانداردهای بین المللی را با سازمان دامپزشکی در زمینه گوشت و محصولات گوشتی تنظیم کرده‌ایم که سند آن به نهادهای بین المللی ارسال خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید