Iranian Agriculture News Agency

رفیعی پور مطرح کرد:

رونق تولید در دامپزشکی با وجود جنگ اقتصادی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت:در سال گذشته و با توجه به اوج تحریم‌ها و جنگ اقتصادی با حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان شاهد رونق تولید بوده‌ایم.

رونق تولید در دامپزشکی با وجود جنگ اقتصادی

به گزارش خبرنگار ایانا، علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در همایش "دامپزشکی،امنیت غذایی رونق تولید" که به مناسبت روز ملی دامپزشکی برگزار شد، گفت: در سال گذشته و با توجه به اوج تحریم‌ها و جنگ اقتصادی با حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان، شاهد رونق تولید بوده‌ایم.

وی افزود: همچنین سازمان دامپزشکی کشورمان موفق به کسب کرسی مهم دبیر کلی منطقه آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی بهداشت دام شد.

رفیعی پور با اشاره به امضای پروتکل سازمان دامپزشکی ایران با برخی از کشورها گفت: همچنان کشورهای زیادی خواستار امضای پروتکل در زمینه بهداشت دامی با کشورمان هستند.

رئیس سازمان دامپزشکی از دیگر فعالیت‌های این سازمان را ایجاد مقاصد صادراتی جدید عنوان کرد و افزود: جنگ اقتصادی برای کشورمان مزیت محسوب شد و آن توجه بیشتر به تولید داخل بوده است.

رفیعی پور بابیان اینکه رونق تولید با استفاده از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی امکان‌پذیر شده است، افزود: با اصلاح و ابلاغ دستورالعمل‌های جدید به دنبال قطع وابستگی به نفع تولید داخل هستیم.

وی افزود: با همراهی تشکل‌ها و تولیدکنندگان در حوزه‌های مختلف ازجمله دانش و تکنولوژی نیز به دنبال عدم وابستگی هستیم.همچنین بنا داریم باوجود نیروهای جوان و سیاست واگذاری به مردم در گام دوم انقلاب در همه‌ی حوزه‌های دامپزشکی به خوداتکایی و خودکفایی برسیم.

رفیعی پور با تأکید بر اینکه در حال حاضر باوجود ٤٠ هزار نیروی حوزه دامپزشکی جلوتر از بحران هستیم، گفت: در ٢سال گذشته با عبور موفقیت‌آمیز از بحران‌های مختلف از جمله زلزله، سیل، آنفولانزا فوق حاد پرندگان ، تب برفکی و نداشتن بذر واکسن برای ایمن‌سازی عبور کردیم و هم‌اکنون در سال جاری جلوتر از بحران هستیم و بحران‌ها نمی‌توانند هزینه‌های غیرقابل‌جبران به دامپزشکی تحمیل کنند.

وی با تأکید بر اینکه علم و تخصص دامپزشکی از سایر علوم متفاوت است و این علم تضمین‌کننده اهداف حاکمیتی است،گفت: امنیت غذایی، بهداشت جهانی و سلامت برای اهداف اجرائی خود از سازمان دامپزشکی بهره‌برداری می‌کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از  سازمان‌های  دیگر ازجمله سازمان بهداشت،سازمان استاندارد، محیط‌ زیست و سازمان‌هایی که منتفع از سازمان دامپزشکی هستند، خواستار انعکاس همکاری‌های این سازمان با دستگاه‌های مربوطه شد و افزود: تمامی افراد به این سؤال فکر کنند که سازمان دامپزشکی در کدام موقعیت ،زمان و مکان حضور ندارد؟

گفتنی است در این همایش از نمونه‌های بهره‌بردار و مصدومین در حوزه دامپزشکی  و همچنین از نمونه های دولتی و غیردولتی استان‌های فعال در زلزله و سیل با حضور وزیر جهادکشاورزی و با اهدای تندیس تقدیر شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید