Iranian Agriculture News Agency

مشیرغفاری در گفتگو با ایانا مطرح کرد:

لزوم سرشماری زنبورستان‌ها برای پیشبرد سند راهبردی توسعه زنبورداری کشور

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور گفت: سرشماری زنبورستان‌ها و ثبت اطلاعات آماری آن زیربنای کارهای عملیاتی و استراتژیک برای پیشبرد سند راهبردی توسعه زنبورداری کشور بوده و بسیار حائز اهمیت است.

 لزوم سرشماری زنبورستان‌ها برای پیشبرد سند راهبردی توسعه زنبورداری کشور

مهندس فرهاد مشیرغفاری مشاور معاون وزیر و مجری طرح توسعه زنبورداری کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با سرشماری زنبورستان‌های کشور اظهار کرد: سرشماری زنبورستان‌ها از شنبه 6 مهر ماه آغاز شده و تا 19 مهر ادامه خواهد داشت که سرشماری توسط کارشناسان پهنه انجام و توسط کارشناسان مسئول زنبورعسل معاونت‌های امور دام استان‌ها نظارت و نهایتا توسط روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها تایید می‌شود.

وی افزود: پیش از شروع سرشماری جلسات توجیهی برگزار شد که در این جلسات گروه‌های ویژه سرشماری در استان‌ها تشکیل و وظایف هر بخش و گروه مشخص شد.

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور با اشاره به جلسات ضمنی در کنار سرشماری زنبورستان‌ها خاطرنشان کرد: جلسه توسعه صادرات را با معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی کشور و دست‌اندرکاران زنبورداری کشور برگزار کردیم و به راهکارهایی در زمینه زنبورداری و توسعه آن رسیدیم.

وی افزود: هفته آینده هم به صورت مجزا،  جلسات هم اندیشی و هم افزایی در موضوعات مختلف زنبورداری کشور با دعوت از صاحب نظران و نخبگان و مجربین در حوزه‌های اصلاح نژاد، توسعه صادرات و بیماری‌ها برگزار می‌شود.

مشیرغفاری ابراز امیدواری کرد: با انجام سرشماری زنبورستان‌های کشور بانک اطلاعات آماری دقیقی از زنبورستان‌های کشور به دست آید تا بتوانیم با این اطلاعات از مشکلات زنبورداران جلوگیری کرده و میزان تولید آن‌ها را برآورد کنیم.

وی افزود: اطلاعات زنبورستان‌ها در سامانه سرشماری زنبورستان‌ها ثبت می‌شود و ناظران استانی فرصت بازنگری اطلاعات را دارند، همچنین پس از تایید ریاست سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها، از مرکز هم کنترل خواهد شد تا زیربنای کارهای عملیاتی و استراتژیک برای پیشبرد سند راهبردی توسعه زنبورداری کشور باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید