Iranian Agriculture News Agency

با برنامه‌ریزی اتحادیه تولیدکنندگان تخم‌مرغ محقق می‌شود؛

تولید یک‌ میلیون و 380 هزار تن تخم‌مرغ در سال جاری

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان تخم‌مرغ از برنامه‌ریزی برای افزایش 3 تا 5 درصدی تولید تخم‌مرغ در سال جاری خبر داد.

تولید یک‌ میلیون و 380 هزار تن تخم‌مرغ در سال جاری

حمیدرضا کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام آمار تولید یک‌میلیون و 300 هزار تنی تخم‌مرغ در سال گذشته بیان کرد: امسال افزایش 3 تا 5 درصدی تولید را در دستور کار قرار داده‌ایم و امیدواریم حجم تولید امسال دست‌کم به یک‌میلیون و 350 تا 380 هزار تن افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به رکورد صادرات تخم‌مرغ در سال گذشته افزود: ۱۳۶ هزار تن صادرات تخم‌مرغ، رکورد سال گذشته ما بود که امیدواریم در سال جاری این عدد را به ۱۵۰ هزار تن افزایش دهیم.

کاشانی گفت: در حال حاضر کشورهایی مانند عراق افغانستان عمان قطر امارات طور منظم از ایران تخم‌مرغ وارد می‌کنند و برنامه‌ریزی‌هایی برای ایجاد بازارهای جدید مانند روسیه نیز در دست انجام است. جلسات متعددی بین ما و روسیه دراین‌ارتباط برگزارشده و تلاش ما بر این است که با تأمین استانداردهای روسیه، تخم‌مرغ را به این کشور نیز صادر کنیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان تخم‌مرغ میهن با یادآوری تولید خطی تخم‌مرغ ادامه داد: با توجه به اینکه تولید تخم‌مرغ یک پروسه ۲۰ ماهه است، تولیدکنندگان همیشه در نیمه دوم سال با افزایش بازار و قیمت و در نیمه اول سال با کاهش و رکود مواجه هستند. ازاین‌رو در سه تا چهارماهه نخست هرسال دولت برای تداوم تولید و حفظ امنیت بازار باید اقدامات حمایتی انجام دهد.

وی افزود: دو سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام‌شده توسط دولت و همکاری این اتحادیه این مسئله به‌خوبی مدیریت شد. برای تداوم این روند ما پیشنهاد‌های خود را برای ۳۰ هزار تن خرید تضمینی تخم‌مرغ توسط دولت به وزارت جهاد ارائه کرده‌ایم و امیدواریم که مانند دو سال گذشته با اقدام به‌موقع و هوشمندانه دولت، تولید و بازار تخم‌مرغ مدیریت شود.

کاشانی ادامه داد: بر اساس دستور ریاست‌جمهور و معاون اول، قیمت تخم‌مرغ تا عید فطر افزایشی نداشت، ولی در حال حاضر تولیدکنندگان در انتظار متناسب‌سازی قیمت فروش تخم‌مرغ با هزینه‌های تولید هستند.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید