Iranian Agriculture News Agency

رزمایش‌های جهاد دامپزشکی آغاز شد

مسئول جهاد دامپزشکی سازمان دامپزشکی کشور از آغاز فعالیت‌های پیشگیرانه، ترویجی و درمانی جهادگران دامپزشکی در سال جدید خبر داد.

رزمایش‌های جهاد دامپزشکی آغاز شد

امین اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بابیان این‌که رزمایش‌های جهاد دامپزشکی در سال ۱۴۰۳ از هفته سوم فروردین‌ماه آغاز شد گفت: این رزمایش‌ها به‌صورت هفتگی در تمام شهرستان‌های کشور به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شوند.

وی افزود: برنامه ما در این رزمایش‌ها پیشگیری از شیوع بیماری‌های دامی در قالب واکسیناسیون، سم‌پاشی اماکن دامی، برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی برای دام‌پروران روستایی و عشایری و همچنین بحث‌های ویزیت و درمان است.

اسدی با تأکید بر این‌که در این فصل از سال برنامه‌های آموزشی و ترویجی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است افزود: حوزه‌های آموزشی ما بیشتر باهدف پیشگیری از بیماری‌ها و آشنایی با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و بیماری‌های دامی است.

مشاور معاون وزیر و مسئول جهاد دامپزشکی بیان کرد: بر اساس شعار جهش تولید با مشارکت مردم مقام معظم رهبری برای سال جدید، جهاد دامپزشکی با بهره‌گیری از مشارکت گروه‌های جهادی و داوطلبان متخصص در امور دامپزشکی و پیرا دامپزشکی به مناطق صعب‌العبور عشایری رفته و از طریق جلوگیری از ایجاد و شیوع بیماری‌ها، در راستای حفظ تولید روستایان و عشایر تلاش می‌کنند.

وی افزود: هرکدام از عزیزانی که به‌صورت داوطلبانه در این اردوهای جهادی حضور پیدا می‌کنند بعد از ارائه مشخصات به مسئول جهاد دامپزشکی استان، بر مبنای مدرک تحصیلی، میزان فاصله از محل سکونت، صعب‌العبور بودن منطقه رزمایش و ... از سازمان نظام دامپزشکی ج.آ.آ امتیاز بازآموزی دریافت می‌کنند.

اسدی از تشکیل سه کمیته تحقیقات و پژوهش، آموزش و بازآموزی و نیز کمیته برنامه‌ریزی در جهاد دامپزشکی خبر داد و گفت:در سال گذشته ۴۲۶۰ در جهاد دامپزشکی اکیپ تشکیل شد که از این میان ۱۹۰۰ نفر از دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و همکاران بخش خصوصی و حدود ۵۰۰۰ نفر از همکاران بخش دولتی ما در آن شرکت داشتند که در ایام تعطیل و خارج از وظایف معمول،۸۰ هزار مانور در روستاهای کشور را محقق کردند.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید