Iranian Agriculture News Agency

مردم از خرید ماهیان بی‌حال و دارای لکه بر پوست خودداری کنند

مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: افراد برای خرید و نگه داری ماهی قرمز شب عید توصیه‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی را جدی بگیرند.

مردم از خرید ماهیان بی‌حال و دارای لکه بر پوست خودداری کنند

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، امین اسدی گفت: مردم برای خرید ماهی قرمز شب عید نسبت به خرید از مراکز مجاز اقدام کرده و از خرید از دوره گردها و دست فروشان خودداری کنند.

وی تاکید کرد: افراد در هنگام خرید از تماس مستقیم و حفاظت نشده با ماهی و آب خودداری، و از ظروف یکبار مصرف جهت حمل و جابجایی ماهی به منزل استفاده کنند. همچنین توصیه می شود از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علائم شنای غیرفعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر پوست بدن خودداری شود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور افزود: پس از انتقال به منزل بلافاصله نسبت به تعویض آب اقدام و ماهی‌ها به ظروف از قبل آماده شده منتقل شوند، همچنین با توجه به لزوم تعویض آب ماهیان خریداری شده حداقل ۲۴ ساعت قبل از خرید ظرف نگهداری ماهی آماده در صورت استفاده از آب شهری باید در هوای آزاد به منظور کلر زدایی قرار داده شود.

وی تصریح کرد: شهروندان از رهاسازی  ماهی ها در رودخانه ها و نهرها به طور جدی اجتناب کنند و ایت رها سازی تنها در محل‌های تعیین شده توسط شهرداری انجام شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید