Iranian Agriculture News Agency

ادامه طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی تا ۲۲ فروردین

طرح تشدید نظارت های بهداشتی، قرنطینه‌ای و شرعی بر فرآورده‌های خام دام و طیور با مشارکت بخش خصوصی و سازمان نظام دامپزشکی کشور تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

ادامه طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی تا ۲۲ فروردین

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان این مطلب در جریان بازدید خبرنگاران از میدان عرضه فرآورده‌های خام دام و طیور شباهنگ در منطقه باقرآباد و کهریزک تهران با بیان این مطلب در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره نحوه اجرای این طرح افزود: در این طرح ۲۵۰۰ ناظر بهداشتی از ۸ صبح تا ۸ شب نظارت بر فرآورده‌های خام دامی را انجام می‌دهند و به طور قطع از بخش خصوصی و ناظران بهداشتی که پروانه کار دارند و عضو سازمان نظام دامپزشکی هستند، بهره خواهیم برد.

حسن اختیارزاده گفت: ناظران بهداشتی در تمام واحدهای فرآوری، کشتارگاه‌ها، بسته‌بندی، سردخانه و مراکز عرضه گوشت و مرغ مستقر هستند و نظارت بر سلامت و کیفیت محصول را انجام می‌دهند.

وی در همین حال اظهار داشت: سازمان دامپزشکی به طور عادی و روزانه نظارت بر تمام مراکز عرضه و کشتارگاه‌ها را انجام می‌دهد، اما در این طرح، تعداد بازرسان افزایش می‌یابد.

اختیارزاده ادامه داد: در کشتارگاه‌ها که حساسیت بالایی دارند چند ناظر بهداشتی مستقر هستند و ناظر دولتی هم در کنارشان است تا اطمینان حاصل شود که محصولات سالم به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

وی درباره متخلفان عرضه فرآورده‌های پروتئینی خام تصریح کرد: با متخلفان طبق قوانین و مقررات و از طریق تعزیرات حکومتی و قوه قضاییه رفتار می‌شود.

معاون سازمان دامپزشکی کشور گفت: تولیدکنندگان و عرضه کنندگان خودشان نیز باید ضامن سلامت محصول باشند، زیرا در غیر این صورت مشتریان خود را از دست خواهند داد.

 

 

منتشرکننده خبر: شیما علایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید