Iranian Agriculture News Agency

تشدید نظارت های سازمان دامپزشکی در ماه رمضان و عید نوروز

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۱۵۷۴ اکیپ ثابت و سیار سازمان دامپزشکی با هدف تشدید نظارت های بهداشتی، قرنطینه ای و شرعی در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز فعالیت می‌کنند.

تشدید نظارت های سازمان دامپزشکی در ماه رمضان و عید نوروز

به گزارش خبرنگار ایانا، مجتبی نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی کشور در نشست خبری که در افتتاح عملیات اجرایی تشدید نظارت بهداشتی قرنطینه و شرعی سازمان دامپزشکی در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز برگزار شد، گفت: قرارگاه امنیت غذایی در وزارت جهاد کشاورزی برای ماه های پایانی سال و اوایل سال آینده پیش‌بینی‌های خوبی در زمینه اقلام مورد نیاز خانوارهای ایرانی در سطح کشور انجام داده، و بیش از یک و نیم برابر نیاز کشور در همه اقلام مورد مصرف در سبد غذایی ماه مبارک رمضان و عید نوروز که بخشی از مواد پروتئینی با منشا دامی است تدارک دیده شده است.

وی با بیان این که تا این لحظه در طول همین چند روز ۵ محموله از صادرات گوشت مرغ به کشور عراق داشته ایم، افزود: در حال حاضر میزان جوجه ریزی مرغداری‌های کشور به بیش از ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه در ماه رسیده و بنا داریم که از ابتدای سال آینده این میزان را به بیش از ۱۷۰ میلیون قطعه افزایش دهیم. با توجه به اینکه در حال حاضر جوجه ریزی ما در چهار دوره ۵۰ روزه انجام می‌شود امکان برنامه‌ریزی برای افزایش دوره ها به ۶ دوره جوجه ریزی در سال وجود خواهد داشت. بر این اساس با همین زیرساخت‌های کنونی باید برای صادرات نیم میلیون تن گوشت مرغ آماده شویم.

نوروزی با تاکید بر این که تشدید نظارت‌های بهداشتی، قرنطینه‌ای و شرعی در ایام نوروز ، ماه مبارک رمضان تا عید سعید فطر در دستور کار سازمان دامپزشکی قرار گرفته است ادامه داد: با توجه به افزایش سفرها در عید نوروز در سراسر کشور، همکاران ما در این ایام تعطیلات با هدف تامین سلامت جامعه آماده به خدمت خواهند بود.

وی افزود: ۶۵۰ اکیپ ثابت و ۹۳۰ اکیپ سیار در قالب ۱۵۷۴ اکیپ با تعداد کارشناسان بیش از ۲۵۰۰ نفر در سطح کشور این نظارت‌ها را عملیاتی می‌کنند. تمام کشتارگاه‌های دام و طیور سراسر کشور در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز همه روزه به استثنای پنجشنبه‌ها و روز عید نوروز دایر خواهند بود و همکاران ما از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب نسبت به نظارت های بهداشتی، قرنطینه ای و شرعی اقدام خواهند کرد.

نوروزی ادامه داد: علاوه بر مسئولین فنی و بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی یک نفر ناظر دولتی از طرف سازمان دامپزشکی در ایام تعطیلات تا عید سعید فطر جهت نظارت عالیه در انجام پروسه‌های کشتارگی مستقر خواهد شد.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید