Iranian Agriculture News Agency

افزایش حجم سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات به ۲۰ همت در سال جدید

با توسعه عمودی و پرورش گیاهان و سایر آبزیان، پیکره آبی به مزارع تبدیل می‌‌شود.

افزایش حجم سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات به ۲۰ همت در سال جدید

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران در برنامه کمیسیون‌های عالی مدیریت بهره‌برداری ذخایر آبزیان که امروز با حضور معاونان، مدیران ستادی و استانی و به صورت وبیناری در محل سازمان در حال برگزاری است، به قانون حفاظت از منابع آبزیان اشاره کرد و گفت: براساس سند امنیت غذایی در افق ۱۴۱۱ تولید ۲،۶ میلیون تنی آبزیان با برش‌های استانی ابلاغ شده است.

سیدحسین حسینی افزود: تولید ۱،۸ میلیون تن آبزی با رویکرد توجه بیشتر به آبزی‌پروری در مقایسه با صید برای برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلان توسعه دریامحور و نقش‌‌آفرینی حوزه شیلات، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری تاکید کرد: این سیاست‌ها در ۹ بند و ۳۶ سیاست در ستاد توسعه دریامحور ابلاغ شد و توسعه رو به دریا با محورهای رشد تولید، پایداری و تاب‌آوری و خوداتکایی مد نظر قرار گرفت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: نقش‌آفرینی شیلات در حوزه‌های توسعه کشت گیاهان آبزی، جانوران، آبزی‌پروری، صید و صیادی، بازسازی ذخایر و توسعه کشت عمودی و... برنامه‌ریزی شده است.

وی همچنین گفت: بهره‌برداری یک طرفه امکان‌پذیر نبوده و باید پیکره آبی را به مزارع آبزی‌پروری تبدیل کنیم.

حسینی همچنین افزود: ظرفیت دریا برای تولید نهاده‌های دامی نباید مغفول بماند زیرا ظرفیت‌های بسیاری برای تولید گیاهان آبزی وجود دارد.

نقشآفرینی شیلات در فرهنگ‌سازی و ارزان‌سازی آبزیان

رییس سازمان شیلات ایران بر فرهنگ‌سازی و ارزان‌سازی آبزیان تاکید و تصریح کرد: سازمان شیلات در انجام دو مقوله فوق نقش‌آفرینی موثری دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر توسعه، عامل سرمایه‌گذاری در برداشتن سقف تولید بسیار موثر است.

حسینی جذب سرمایه‌گذاری را عبور از ۱۵ هزار میلیارد تومان تا پایان سال جاری برشمرد و گفت: در سال آینده، حجم سرمایه‌گذاری به ۲۰ همت با آورده بخش خصوصی خواهد رسید.

وی در پایان به تشویق تولید و صادرات تاکید و خاطرنشان کرد: نگاه تولید با هدف افزایش صادرات در اولویت قرار گیرد.

 

 

 

منتشر کننده خبر: شیما علایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید