Iranian Agriculture News Agency

کمبودی در زمینه تامین نهاده مورد نیاز تولید کنندگان داخلی وجود ندارد

با اتخاذ تصمیمات راهبردی و تلاش های مضاعف در شرکت پشتیبانی امور دام کشور با توجه به موجودی فعلی و خریدهای صورت گرفته طی دو ماه آینده کمبودی در زمینه تامین نهاده مورد نیاز تولید کنندگان داخلی و ذخائر راهبردی وجود ندارد.

کمبودی در زمینه تامین نهاده مورد نیاز تولید کنندگان داخلی وجود ندارد

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پاد، حسین شیرزاد مدیر عامل شرکت پشتیبانی دام کشور گفت: در سه ماه گذشته بیش از ۹فروند کشتی حامل محمولات وارداتی شرکت به وزن تقریبی ۵۰۰هزار تن در بندر امام خمینی (ره)تخلیه شده است. چنانکه۳۴۰هزار تن از محمولات فوق پس از ترخیص، عملیات حمل آنها به نمایندگی‌های استانی شرکت صورت گرفته و ۱۶۰هزار تن نهاده باقیمانده از محمولات تخلیه شده و موجود در بندر ، مراحل ترخیص، انتقال و حمل آنها به مراکز پیش بینی شده در حال اجرا ء است.

در حال حاضر بیش از چهار فروند کشتی حامل نهاده کنجاله  سویا به وزن تقریبی ۲۶۰هزار تن در لنگرگاه  بندر امام خمینی (ره) قرار دارد که به محض تامین شدن ارز مورد نیاز مراحل ترخیص، پهلودهی و حمل آنها عملیاتی خواهد شد  و خریدهای نهاده‌های این شرکت بطور مستمر همچنان ادامه دارد.

در ادامه خریدهای گسترده شرکت پشتیبانی امور دام کشور؛ این شرکت نسبت به خرید کنجاله سویا به میزان چهار فروند کشتی اقدام و دو فروند از این کشتی ها در مرحله بارگیری در بندر مبداء را به اتمام رسانده و در مسیر بنادر محل تخلیه  در کشور هستند و دو فروند دیگر نیز در حال طی کردن مراحل  بارگیری هستند، خوشبختانه با توجه به حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی و اتخاذ تصمیمات راهبردی و تلاش‌های مضاعف شرکت، موجودی فعلی و خریدهای صورت گرفته طی دو ماه آینده کمبودی در زمینه تامین احتیاجات تولید کنندگان داخلی و نیز تامین ذخائر راهبردی نخواهد بود.

 

منتشر کننده خبر: شیما علائی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید