Iranian Agriculture News Agency

سرمایه انسانی کارآمد متضمن توسعه اقتصاد دریا محور

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران با تأکید بر اهمیت تربیت نیروی انسانی کارآمد، جوان و نخبه باهدف تحقق توسعه اقتصاد دریا محور از آمادگی این دانشکده برای همکاری با حوزه تحقیقات و اجرا در بخش شیلات خبر داد.

سرمایه انسانی کارآمد متضمن توسعه اقتصاد دریا محور

مهدی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با تأکید بر نقش صنعت شیلات در تجارت و ارزآوری برای کشور بیان کرد: برای تحقق این موضوع نیازمند توسعه بازارهای بین‌المللی با کشورهای همسایه هستیم. تهیه اطلس یا نقشه فرصت‌های کسب‌وکار ساحلی و دریا محور و شناسایی زنجیره‌ها برای ایجاد درآمد و اشتغال ضروری به نظر می‌رسد که این مستلزم کمک دانشگاه و بخش تحقیقات است.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران از راه‌اندازی مرکز کارآفرینی و کسب‌وکار در این دانشکده خبر داد و گفت: در راستای توسعه اقتصاد دریا محور این دانشکده از چند سال پیش اقداماتی را در دستور کار قرار داده است که امسال به حصول نتیجه منتج شد.

قربانی ادامه داد: تصویب و اخذ مجوز رشته فناوری و کارآفرینی در منابع طبیعی در مقطع کارشناسی ارشد در وزارت علوم ازجمله این اقدامات است که از مهرماه ۱۴۰۳ پذیرش دانشجو در دو گرایش این رشته آغازشده و مجوز رشته مدیریت یکپارچه ساحلی نیز اخذ شده است.

وی تربیت نیروی انسانی کارآمد، جوان و نخبه را باهدف تحقق توسعه اقتصاد دریا محور امری ضروری دانست و بیان کرد: خوشبختانه با تغییر رویکرد در وزارت علوم و دانشگاه تهران در دولت سیزدهم، مهارت ورزی و کارآفرینی در دروس دانشگاهی نهادینه شد که برای تحقق سیاست‌های دریا محور اهمیت ویژه‌ای دارد.

قربانی همچنین خواستار تعیین محورهای همکاری مشخص بین دانشگاه، تحقیقات و اجرا در بخش شیلات کشور شد و افزود: باید در عرصه تحقیقاتی برای کارورزی و مهارت ورزی دانشجویان رشته‌های شیلاتی کشور اهتمام ویژه‌ای داشت.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید