Iranian Agriculture News Agency

اولویت دولت تامین مرغ کامل برای تنظیم بازار داخلی کشور است

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: اولویت دولت تامین مرغ کامل با قیمت مناسب برای تنظیم بازار داخلی کشور است.

اولویت دولت تامین مرغ کامل برای تنظیم بازار داخلی کشور است

به گزارش خبرنگار ایانا، مجتبی نوروزی در جریان بازدید از مجتمع بسته بندی مواد پروتئینی بیان کرد:  امنیت غذایی دارای چهار محور فراهمی، دسترسی فیزیکی و اقتصادی، ثبات، پایداری و سلامت است. 

وی افزود: امنیت غذایی در کشورها به سه محور آب، خاک  و هوا بستگی دارد و ‌ کشورهایی که از نظر سلامت و بهداشت غذا در دنیا حرفی برای گفتن دارند، مسئولیت بهداشت و سلامت غذا را  به عهده بخش کشاورزی گذاشته اند تا از مراحل اولیه غذا سلامت تولید شود. 

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به این که صنعت تولید فرآورده های دام و طیور کشور ما صنعتی وابسته است گفت: ما سالانه ۱۲ تا ۱۳میلیون تن واردات نهاده های دام و طیور داریم که ۱۸,۵ میلیارد دلار ارز ۲۸  هزار و پانصد تومانی برای آن هزینه می شود. از این رو اولویت دولت تامین مرغ کامل با قیمت مناسب برای تنظیم بازار داخلی کشور است تا یارانه پرداختی به دست مصرف کننده برسد.

وی افزود: صنعت بسته بندی مواد پروتئینی در صورتی که برنامه ای برای توسعه برند دارد باید به سمت تشکیل زنجیره پیش رفته و با پرواربندی ها، مرغداری ها، آبزی پروری ها از ابتدای زنجیره تامین هماهنگ شود، چرا که مرغی که با نهاده ای که با ارز دولتی وارد شده، تولید می شود،  نمی تواند خارج از شمول قیمت گذاری وارد بازار شود.

نوروزی با بیان این که ابزار کنترل قیمت در بازار باید صادرات باشد تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال حمایت و راه اندازی واقعی تشکل هاست و در این زمینه تجربه موفقی در تولید، تنظیم بازار و صادرات تخم مرغ با مدیریت اتحادیه تخصصی این حوزه داشته است.


خبرنگار: شبنم مسعودی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید