Iranian Agriculture News Agency

آبزی‌پروری در سواحل مستعد جنوب و شمال کشور/ شیلات حوزه پرسود کشاورزی و اقتصاد ملی است

وزیر جهادکشاورزی در قشم، آبزی‌پروری، صیادی و شیلات را حوزه پرسود کشاورزی و اقتصاد ملی دانست و بر تحقق منویات رهبری در توسعه دریا‌محور و سواحل تاکید کرد.

آبزی‌پروری در سواحل مستعد جنوب و شمال کشور/ شیلات حوزه پرسود کشاورزی و اقتصاد ملی است

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت صبح امروز در نهمین روز از دهه مبارک فجر برای بازدید و افتتاح پروژه‌های شیلاتی وارد قشم شد و در حاشیه بازدید از طرح پرورش ماهی در قفس به خبرنگاران گفت: با تحقیق می‌گویم «شیلات در جمهوری اسلامی ایران یکی از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تواید، اشتغال، صادرات و ارزآوری است.»

وی در حالی که قشم را مقصد سومین سفر کاری در ۹ روز اخیر قرار داده بود، گفت: توسعه دریامحور و شیلات با اولویت سواحل و منابع آبی داخل؛ سیاست راهبردی وزارت جهادکشاورزی است و هرمزگان با تولید ۱۸ هزار تن و ۱۴ هزار هکتار سایت پرورش میگو، قطب تولید محصولات شیلاتی است.

نیکبخت همچنین در این رابطه افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته،حل مسایل و رفع مشکلات در حوزه شیلات استان هرمزگان، میزان تولید به ۲۶ هزا تن و فراتر خواهد رسید.

وزیر جهادکشاورزی بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه دریا‌محور تاکید کرد و گفت: اگر منابع مالی و انسانی از استان‌های دور به سوی سواحل گسیل شود، سرمایه‌گذاری در حوزه پرسود و زود بازده شیلات، فرصت‌های ایجاد اشتغال و ارزآوری را فراهم خواهد سازخت.

وی گفت: فرصت‌های خوبی برای پرورش ماهی در قفس و سایت پرورش میگو در این جزیره و سایر سواحل کشور وجود دارد و هم اکنون ۱۱ هزار هکتار توسط بخش خصوصی در حال ساخت است که از نظر تولید، اشتغال، سرمایه‌گذاری و صادرات نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید