Iranian Agriculture News Agency

لزوم بسترسازی برای افزایش بهره‌وری در زنجیره پرورش طیور

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که مطلوب است بستر تولید فراهم شود، گفت: دغدغه‌های پیش و پس از تولید، تولیدکننده را از پرداختن به بهره‌وری باز می‌دارد.

لزوم بسترسازی برای افزایش بهره‌وری در زنجیره پرورش طیور

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در ارتباط با بحث ساماندهی صنعت طیور در کشور گفت: لازم است دولت از این صنعت حمایت‌های ویژه‌ای داشته تا تولیدکننده صرفاً دغدغه تولید داشته باشد.

وی افزود: دغدغه‌هایی مانند تأمین نهاده، بازار فروش، تأمین جوجه، مشکلات ارزی و مواردی ازاین‌دست برای تولیدکننده ایجاد چالش کرده و حکم سمی مهلک رادارند. در حال حاضر تمام دغدغه تولیدکننده تهیه مقدمات تولید و فروش محصول بعد از تولید است. نگرانی مازاد و کسری تولید وی را از برنامه‌ریزی برای افزایش بهره‌وری بازمی‌دارد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: میتر است تأمین نهاده و سرمایه در گردش و همچنین امنیت لازم برای سرمایه‌گذاری در این بخش در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: پس از جراحی اقتصادی، سیاست‌های هدفمندسازی یارانه‌های بخش تولید که قرار شد از اول زنجیره برداشته‌شده و به آخر زنجیر انتقال پیدا کند و به دست مصرف‌کننده برسد به‌درستی در کشور انجام نشد و هنوز تبعات این جراحی به‌شدت صنعت دام و طیور کشور را دچار کرده و هنوز ثبات به این بازار بازنگشته است.

نظری تأکید کرد: مطلوب است وزارت جهاد کشاورزی زنجیره تولید این محصولات را به‌صورت کامل ببیند و دغدغه‌های تولیدکننده را از ابتدا تا انتهای مسیر دریافته و نگرانی‌های موجود را برطرف کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید