Iranian Agriculture News Agency

تحقق بالغ بر یک میلیون خدمت رایگان دامپزشکی در رزمایش جهادی شهید سلیمانی

مسئول هماهنگی جهاد دامپزشکی سازمان دامپزشکی کشور از ارائه بالغ بر یک میلیون و سیصد هزار خدمت دامپزشکی رایگان در قالب رزمایش جهاد دامپزشکی به مناسبت دهه بصیرت خبر داد.

تحقق بالغ بر یک میلیون خدمت رایگان دامپزشکی در رزمایش جهادی شهید سلیمانی

امین اسدی در گفت‌‎وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: در رزمایش که از تاریخ ۹ الی ۱۹ دی ماه به مناسبت دهه بصیرت برگزار شد، جهادگران دامپزشکی  در حدود یک میلیون و 315 هزار خدمت رایگان دامپزشکی به مناطق صعب العبور روستایی و عشایری ارائه کردند.

وی افزود: در این رزمایش که با عنوان رزمایش شهید سلیمانی برگزار شد، خدماتی شامل سمپاشی اماکن دامی، سمپاشی دام و واکسیناسیون دام و طیور به بهره بردارن روستایی وعشایری ارائه شد.

اسدی گفت: همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی  و نیز ارائه خدمات ویزیت و درمان نیز از سایر اقدامات جهادگران دامپزشکی در قالب این رزمایش بود.

به گزارش ایانا خدمات جهادی دامپزشکی در سه محور ارائه خدمات دامپزشکی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، پیشگیری از بیماری‌های دامی، و نیز آموزش و ترویج مسائل مرتبط با دامداری‌ها از برنامه های اولویت دار سازمان دامپزشکی بوده که این با تشکیل گروه‌های جهادی، متشکل از اساتید دامپزشکی، دامپزشکان و متخصصان دامپزشکی بخش خصوصی و دانشجویان رشته دامپزشکی عملیاتی شده است.

از سوی دیگر با توجه به استقرار دام‌های عشایری در مناطق صعب‌العبور، ارایه خدمات دامپزشکی توسط بخش خصوصی از توجیه و امکان خارج است که این باعث عدم پوشش واکسیناسیون مدنظر برای پیشگیری از بروز بیماری‌هایی مانند تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و لمپی اسکین بود که با فعالیت پررنگ و کارآمد بسیج دامپزشکی این خلاء تا حد قابل توجهی جبران شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید