Iranian Agriculture News Agency

سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی:

سویه جدید تب برفکی وارد کشور نشده است

سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: سازمان دامپزشکی برای مقابله با بیماری تب برفکی آمادگی کامل دارد.

سویه جدید تب برفکی وارد کشور نشده است

رضا اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا از آمادگی کامل سازمان دامپزشکی کشور برای مقابله با بیماری تب برفکی در جمعیت دامی خبر داد.

وی گفت: از تاریخ دوم دی‌ماه و به مدت دو ماه فاز سرتاسری واکسیناسیون علیه بیماری تپه برفکی به‌طور هم‌زمان در بین دام‌های روستایی و عشایری کل کشور اجرایی می‌شود.

اسدیبیان کرد: این طرح به‌طور کامل در حال اجرا است و در این فاز تمام دام‌های کشور در مقابل بیماری تپه برفکی ایمن‌سازی خواهند شد.

سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی با اشاره به سویه جدید بیماری برفکی شایع شده در کشورهای همسایه غربی، ادامه داد: خوشبختانه سویه بیماری تب برفکی که در برخی از کشورهای همسایه گزارش‌شده است در کشور ما وجود ندارد. سویه‌های در گردش تب برفکی در کشور ما تا این لحظه سویه‌های بومی خود کشور هستند که با انجام واکسیناسیون ایمن‌سازی دام‌ها علیه این بیماری محقق خواهد شد.

اسدی افزود: بر این اساس سازمان دامپزشکی در آمادگی کامل به سر می‌برد که در صورت تحقق احتمال ورود سویه جدید، بتوانیم کنترل و پیشگیری لازم را انجام دهیم.

کدام استان‌ها کنترل تشدیدی قرنطینه‌ای دارند؟

وی به کنترل تشدیدی قرنطینه‌ای و بهداشتی با اصول امنیت زیستی تردد دام در برخی از استان‌ها، به‌ویژه استان‌های مرزی غربی کشور اشاره کرد و ادامه داد: درنتیجه این اقدامات پیشگیرانه خوشبختانه نگرانی که بابت موضوع بیماری تب برفکی در کشورهای همسایه وجود دارد در کشور ما مطرح نیست و سویه‌های بومی تب برفکی در کشور نیز با انجام فاز واکسیناسیون سرتاسری تحت کنترل قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید