Iranian Agriculture News Agency

تهران در جوجه‌ریزی اول شد/ بیش از ۱.۵ میلیون جوجه‌ریزی تهران را صدرنشین کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: استان تهران با یک میلیون و ۵۸۷ هزار قطعه جوجه‌ریزی، بالاترین درصد تحقق عملکرد را در کشور به خود اختصاص داد که در ۱۵ سال اخیر بی‌سابقه است.

تهران در جوجه‌ریزی اول شد/ بیش از ۱.۵ میلیون جوجه‌ریزی تهران را صدرنشین کرد

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، جبرئیل برادری با اعلام این خبر گفت: با توجه به نیاز استان به محصولات پروتئینی و تامین بخشی از نیاز جامعه از طریق سایر استان‌ها، توسعه، تجهیز و فعال‌سازی واحد‌های راکد و نیمه‌فعال استان با هدف افزایش میزان جوجه‌ریزی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این که واحد‌های نیمه‌فعال و راکد پرورش مرغ در استان فعال می‌شوند، بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده با مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌های تابعه، لیست واحد‌های مرغداری گوشتی و تخم‌گذار راکد و نیمه‌فعال در سطح شهرستان‌های تابعه احصا و نسبت به برنامه‌ریزی جهت فعال‌سازی این واحد‌ها پس از رفع مشکلات یا در قالب زنجیره‌های تولید اقدام شده است.

برادری افزود: در همین راستا فاز دوم واحد مرغداری شرکت زرین دشت پایدار در شهرستان ری که مدت ۱۵ سال غیرفعال بوده، تا پایان دی‌ماه به ظرفیت ۱۲۰ هزار قطعه فعال شده و در مجموع ظرفیت فعالیت این واحد به ۲۵۰ هزار قطعه خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین یک واحد دیگر پرورش مرغ گوشتی در شهرستان ملارد نیز با توجه به عدم فعالیت، نسبت به تغییر شاخص از پولت به گوشتی اقدام شد که با ۴۰۰ هزار قطعه ظرفیت به چرخه تولید بازمی‌گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران درخصوص تغییر میزان تولید استان با این اقدامات گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و بازگشت این مرغداری‌ها به چرخه تولید، از ابتدای آذرماه تا هفته گذشته، بالغ‌بر یک میلیون و ۵۸۷ هزارقطعه جوجه یکروزه گوشتی در واحد‌های مرغداری استان تهران جوجه‌ریزی شده است که این میزان در طول ۱۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی با مقایسه این میزان جوجه‌ریزی نسبت به هدف‌گذاری انجام شده، یادآور شد: ۱۴۵ درصد هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی برای جوجه‌ریزی در استان طی این مدت محقق شده است که استان تهران با این میزان تحقق، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید