Iranian Agriculture News Agency

برخورد قانونی با هشت شناور صیادی متخلف در شمال غرب خلیج فارس

سرپرست یگان حفاظت از منابع آبزی شیلات خوزستان از برخورد قانونی با هشت فروند شناور صیادی متخلف در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج‌فارس با صیانت از منابع و ذخایر آبزیان دریایی خبر داد.

برخورد قانونی با هشت شناور صیادی متخلف در شمال غرب خلیج فارس

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، کامران شریفی گفت: مأموران گشت دریایی پایگاه سجافی هندیجان در جریان گشت‌زنی در مناطق دریایی بحرکان و سریم در محدوده صیدگاه‌های شمال غرب خلیج‌فارس، پنج فروند لنج صیادی را به اتهام صید غیرمجاز به روش ترال توقیف کردند.

وی ادامه داد: از این شناورها، مجموعاً تعداد دو دستگاه ترال، دو دستگاه وینچ، دو عدد دیرک، ۱۵۰ طاقه تور و ۹۵۰ کیلوگرم انواع ماهی صید شده به روش غیر‌مجاز، کشف و ضبط شد.

شریفی  افزود: همچنین در گشت‌زنی مأموران پایگاه ماهشهر سه فروند قایق فاقد مجوز توقیف شد و در جریان بازرسی از این قایق‌ها نیز تعداد سه دستگاه ترال و ۵۰ کیلوگرم ماهی ضبط شد.

شریفی بیان کرد: در این ارتباط پرونده‌های تخلفات صیادی تشکیل و آماده ارسال به مرجع قضایی و کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی شهرستان هندیجان هستند.

وی بر تداوم برخورد با صید غیرمجاز و مخرب باهدف صیانت از ذخایر و منابع آبزیان در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج‌فارس تأکید کرد.

پارسال حدود ۴۸ هزار تُن ماهی و میگوی دریایی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج‌فارس صید شد. این میزان صید هرساله به علت فشار بیش‌ازحد به ذخایر آبزیان رو به کاهش است.

سنگینی ناوگان صیادی، ورود شناور‌های خارجی به محدوده صیدگاه‌های داخلی، فعالیت قایق‌ها و شناور‌های غیرمجاز و فاقد پروانه صیادی، صید در زمان ممنوعیت و استفاده از روش‌های غیرقانونی و مخرب صید همچون ترال و شوکر‌های الکتریکی از چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید